خبرهای داغ:

ثبت اساسنامه شورای سران عشایر خوزستان

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: شورای سران عشایر استان از افراد توانمند در امر صلح و سازش و پیگیری مشکلات مردم تشکیل شده که زیر مجموعه مجمع صلح خوزستان بشمار می‌رود و بزودی اساسنامه آن ثبت خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۰۴۳۵۲
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست با اعضای شورای سیاستگذاری عشایر استان، با هدف برنامه‌ریزی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در خوزستان بیان کرد: نهاد مردمی شورا‌های حل اختلاف با مشارکت و همکاری سران عشایر، معتمدان و ریش سفیدان صلح، گذشت و بخشش را در میان مردم ترویج می‌دهند و به همین دلیل تاثیرگذاری شورا‌های حل اختلاف با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان در صلح و سازش بر کسی پوشیده نیست.

 

وی اظهار کرد: سران عشایر نقش بسیار مهمی در ایجاد فضای صلح و سازش میان اقوام دارند.

 

امانت بهبهانی گفت: یکی از سیاست‌های مهم شورای سیاستگذاری عشایر خوزستان انجام فعالیت‌های ابتکاری و نوآورانه در امور اجتماعی، از جمله ترویج فرهنگ عفو و گذشت، مبارزه با سنت‌های غلط مانند تیراندازی در مراسم، پیشگیری از وقوع درگیری و نزاع بین طوایف است و بزرگان و سران عشایر باید در این شورا کار‌ها و فعالیت‌های اثرگذاری برای ارتقاء صلح و سازش در استان انجام دهند.

 

وی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت آیین‌ها و برنامه‌های مذهبی و ملی، همواره با مشارکت و همکاری تمامی اقوام و عشایر، موجب ایجاد امنیت، آرامش، کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی در استان می‌شود.

 

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به پویش‌های فرهنگی "به حرمت خادم الرضا می‌بخشم"، "سنت رایه العباس"، " به عشق حضرت ابوالفضل العباس می‌بخشم" و "پویش عدم تیراندازی در مراسمات" اشاره کرد و افزود: با آغاز این پویش‌های فرهنگی، آثار فراوانی در ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش، عفو، گذشت و بخشش و مبارزه با سنت غلط و ناپسند تیراندازی در استان مشاهده شده است.

 

پیش از این رییس کل دادگستری خوزستان اعلام کرد؛ ۲۳۵ پرونده قصاص نفس سال گذشته به صلح و سازش ختم شد که این رقم نسبت به سال قبل از آن با ۹۰ فقره پرونده، ۱۶۱ درصد پیشرفت داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار