استاندار ایلام خبر داد؛

نام گذاری سد کنجانچم به نام شهدای خدمت

استاندار ایلام گفت: با توجه به تلاش‌های شهید جمهور در راستای توسعه استان ایلام، سد کنجانچم از این تاریخ به نام سد شهدای خدمت نام‌گذاری شده است.
کد خبر: ۹۶۰۴۵۸۵
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۶

 

به‌ گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز پنجشنبه ۱۷ خردادماه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، گفت: قبل از پرداخت تسهیلات به کشاورزان مدیریت لازم از نظر میزان وسعت زمین خسارت دیده از تگرگ صورت گیرد تا عدالت در پرداخت‌ها و‌ جبران خسارت‌های کشاورزان انجام شود.

وی افزود: برای ۳ هزار و ۳۶ هکتار از اراضی کشاورزی خسارت‌دیده ناشی از بارش تگرگ در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، جلساتی تشکیل شد که در نهایت مقرر شد با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای در نظر گرفتن یارانه و بانک کشاورزی با معرفی سازمان جهادکشاورزی تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار این کشاورزان قرار گیرد.

استاندار ایلام، ادامه داد: دولت سیزدهم دولتی مسأله‌محور است که بر این اساس مسائل و مشکلات استان شناسایی و در راستای تکمیل این طرح‌ها اقدام شده است.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: جلسه‌ای حداکثر در ۳ روز آینده با حضور معاونت اقتصادی استانداری ایلام، اعضای ستاد بحران، فرماندار مهران، بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی در این راستا تشکیل شود تا در خصوص فهرست پرداخت‌ها بر اساس میزان هکتار اراضی خسارت دیده تصمیم‌گیری و هر چه سریع‌تر نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام شود.

وی بیان داشت: در مصوبات دور دوم‌ سفر به استان که قرار بود حداکثر تا قبل از شهریورماه انجام شود، مصوبات سفر با حضور مدیران استان بسته شد و این مصوبات ابلاغ شده است و از نظر ریالی مصوبات دور دوم سفر رئیس‌جمهور بیش از ۱۰ برابر مصوبات سفر اول است که خوشبختانه یکی از مصوبات سفر دوم، مرکز رادیوتراپی در شهر ایلام بود که با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد که ۱۰۰ میلیارد تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز از طریق وزارت نفت (محل مسئولیت‌های اجتماعی) تامین خواهد شد.

استاندار ایلام بیان داشت: هر کسی که لباس مدیریت اجرایی کشور را به تن کند این مصوبات به قوت خود باقی است. در مصوبات دور دوم سفر، اعتبارات مورد نیاز برای سامانه گرمسیری تامین شده است که این میزان حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد: دیروز در جلسه هایت دولت به ریاست مخبر، با وزیر نیرو صحبت شد که با تغییر نام سد کنجان‌چم به سد شهدای خدمت موافقت شود که این امر مصوب شده و از این تاریخ به نام سد شهدای خدمت نام‌گذاری شده است و همچنین دوربرگردان ورودی شهر مهران به سمت کمربندی شرقی نیز به نام شهید مجاهد امیر عبداللهیان نام‌گذاری شده است. 

نماینده عالی دولت در استان، عنوان کرد: بزرگراه ایلام به مهران به نام شهید آیت‌الله رئیسی (شهید جمهور) نام‌گذاری شد که هفته گذشته در مراسمی با حضور مسئولان از تابلو این بزرگراه رونمایی و پرده‌برداری شد.

وی با اشاره به تونل کبیرکوه، گفت: تونل کبیرکوه از پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی برخوردار است و بر اساس رایزنی‌هایی که با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور انجام شده، قرار است تامین اعتبار از طریق خرید اوراق خزانه تامین شود. پیمانکاران این پروژه با توان خوبی که دارند پای کار بوده که جای قدردانی دارد. ۵۰۰ میلیارد تومان برای تونل کبیرکوه و ۲۶۰ میلیارد تومان هم برای دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام استان اختصاص یافته است.

استاندار ایلام، با اشاره به پروژه بیمارستان ملکشاهی نیز یادآورشد: بیمارستان ملکشاهی هم از پیشرفت خوبی برخوردار است و بیش از ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تلاش می‌شود که تا پایان تیرماه این پروژه مهم هم به بهره‌برداری برسد.

وی تاکید کرد: پروژه بیمارستان ملکشاهی ماده (۲۳) نداشت که با تلاش همه مسئولان استان و با رایزنی با منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه اختصاص یافت.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: تا قبل از استقرار دولت جدید امکان دارد که پروژه‌های مهم استان با حضور اعضای دولت به بهره‌برداری برسد.

به گفته بهرام‌نیا استاندار ایلام، مدیران استان ارزیابی خواهند شد و شاخص‌های ارزیابی مدیران از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ابلاغ شده است که مدیران در این زمینه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

استاندار ایلام در پایان این نشست عنوان کرد: با عنایت به آمادگی استان در پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت‌دیده ناشی از سیل و‌ تگرگ شهرستان مهران، ظرف مدت ۴ روز نسبت به تهیه فهرست برای پرداخت این تسهیلات اقدام شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار