مدیرعامل هلدینگ اقتصاد مردمی:

هدف برنامه‌های هلدینگ تثبیت اشتغال در کشور است

مدیرعامل هلدینگ اقتصاد مردمی با اشاره به ظرفیت استان کردستان در دامپروری گفت: مهم‌ترین هدف برنامه‌های هلدینگ بسیج الگوسازی و تثبیت اشتغال است.
کد خبر: ۹۶۰۵۰۴۵
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، شامگاه شنبه ۱۹ خردادماه نشستی با حضور مدیرعامل هلدینگ اقتصاد مردمی و رئیس جهاد کشاورزی کردستان در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

دکتر مهیار میر صالح‌پور در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های خدادادی در استان کردستان اظهار داشت: توجه به این ظرفیت‌ها موجب تثبیت اشتغال‌زایی در این استان کمتر توسعه‌یافته می‌گردد.

وی افزود: در حال حاضر توجه این هلدینگ به بهره‌وری در زمین‌های کشاورزی مغفول مانده و یا کم بارور است.

مدیرعامل هلدینگ اقتصاد مردمی گفت: توسعه مرکز مکانیزاسیون در راستای تقویت کشاورزی یکی دیگر از برنامه‌های شرکت کرانه در راستای ایجاد باروری بیشتر است.

صالح‌پور ادامه داد: توسعه باغات استان کردستان در سمت غرب استان و در کنار آن توجه به شیلات، باغداری و دامداری و ایجاد صنایع تبدیلی یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از مهاجرت مردم این خطه به سایر نقاط است.

توجه به رشد پایدار منطقه با باروری دام سبک در منطقه سارال دیواندره

میر صالح‌پور خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات شرکت کرانه توجه به دامپروری سبک جهت اشتغال‌زایی است.

وی بیان داشت: منطقه سارال دیواندره به‌عنوان منطقه پایلوت این طرح انتخاب شده که نیازمند همراهی مسئولان و مردم است.

این مسئول اعلام کرد: آموزش نخ‌ریسی به ۴۰۰ نفر و ایجاد کارخانه حلاجی یکی دیگر از اقدامات هلدینگ اقتصاد مردمی جهت تثبیت اشتغال‌زایی در کردستان است.

نبود سرمایه موجب زمین‌گیر شدن صنایع تبدیلی شده است

مخدومی یکی از فعالان اقتصادی در این جلسه اظهار داشت: با راه‌اندازی کارخانه فراوری صنایع تبدیلی موجب اشتغال‌زایی ۱۱ نفر در شهر سروآباد شده‌ام.

وی تصریح کرد: در حال حاضر توت‌فرنگی به‌عنوان محصول راهبُردی در این استان است که به دلیل نبود صنایع تبدیلی به‌صورت ارزان از باغدار خریداری می‌شود و با افزایش قیمت ۱۰ برابری در بازار‌های شهر‌های بزرگ به فروش می‌رسد و سود آن به جیب دلال می‌رود.

این سرمایه‌گذار خاطرنشان کرد: نبود سرمایه موجب زمین‌گیر شدن صنایع تبدیلی در استان کردستان شده و امیدواریم با ورود هلدینگ بسیج شاهد رفع این مشکل باشیم.

مهم‌ترین هدف هلدینگ بسیج الگوسازی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در این جلسه ضمن تقدیر از برنامه‌های هدف‌دار هلدینگ در راستای تثبیت اشتغال‌زایی در منطقه اظهار داشت: کار هلدینگ بسیج الگوسازی است.

وی با تأکید بر اینکه نحوه سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها به‌صورت کمک بلاعوض نیست، بیان داشت: در قالب پرورش هر رأس گوسفند مبلغ ۲ میلیون تومان به دامدار پرداخت می‌شود.

اسکندری خاطرنشان کرد: کل اعتبار در نظر گرفته برای این طرح ۱۰ میلیارد تومان برای پنج هزار رأس دام سبک است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: اتحادیه دامداران کردستان آماده همکاری جهت طرح پرورش دام سبک در منطقه سارال است.

وی تأکید کرد: شرایط استان کردستان برای امنیت غذایی و تولید مفید است.

اسکندری بیان داشت: تولید ۲ و نیم‌تن علوفه یکی دیگر از عامل‌های توجه به پرورش دام سبک در استان کردستان است.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار