توزیع ۱۰ تن گوشت گرم قرمز وارداتی در کردستان آغاز شد

 مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: توزیع ۱۰ تن گوشت قرمز گرم وارداتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان آغاز شد.
کد خبر: ۹۶۰۵۳۲۵
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱

پویا شهسواری روز دوشنبه در گفتگو باخبرگزاری بسیج از کردستان، با اشاره به اینکه به طور هفتگی توزیع گوشت قرمز وارداتی انجام می‌شود، اظهار کرد: در راستای تنظیم و تعدیل قیمت گوشت قرمز در بازار، طرح توزیع گوشت قرمز گرم وارداتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده و هماهنگی‌های به عمل آمده در راستای نظارت بر تامین و عرضه دام کافی به ویژه در عید قربان، بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه اجرای طرح جامع مدیریت تامین، تولید و عرضه گوشت قرمز نسبت به تامین، تخلیه و توزیع هر هفته ۱۰ تن گوشت قرمز گرم وارداتی به قیمت هر کیلوگرم ۲۹۹ هزار تومان اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح توزیع گوشت گرم و منجمد تا پایدار شدن شرایط و تعدیل قیمت گوشت قرمز در استان ادامه خواهد یافت، بیان کرد: سرانه مصرف گوشت قرمز به ازای هر نفر در استان به میزان ۶ کیلوگرم در سال و مصرف روزانه گوشت قرمز در استان به طور میانگین ۲۷ تن است.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می‌شود که سالانه افزون بر ۳۰ هزار تن گوشت قرمز، بیش از ۹۰ هزار تن گوشت مرغ و پنج هزار تن تخم مرغ در آن تولید می‌شود.

جمعیت دامی استان کردستان حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد دامی (سبک و سنگین) است.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار