خبرهای داغ:

‌اجرای ۱۰۴ پروژه آب منطقه‌ای فارس در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: در طول دولت سیزدهم ۲۷ پروژه سازه‌ای و نیز ۷۷ پروژه و اقدام غیر سازه‌ای توسط شرکت آب منطقه‌ای فارس آغاز، پیشرفت فیزیکی قابل توجه و یا به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۶۰۵۴۰۷
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سیاوش بدری در حاشیه بازدید از پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای فارس اظهار داشت: از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم و در رأس آن شهید جمهور، آیت‌الله رئیسی بلافاصله سفر‌های استانی در اوایل شهریورماه 1400 شروع و استان فارس هفتمین مقصد هیئت دولت بود.

وی افزود: در سفر اول، شرکت آب منطقه‌ای 8 مصوبه داشت که 4 مصوبه همزمان با سفر سال بعد اجرایی شد و بر همین اساس در جشنواره شهید رجایی در بخش اجرایی شدن مصوبات سفر دولت مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.

بدری تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مصوبات، خط دوم تأمین آب شرب کلان‌شهر شیراز از سد درودزن بود که خوشبختانه با کار جهادی در سفر دوم هیئت دولت به فارس در مهرماه 1402 با دستان پر کفایت و سرشار برکت شهید جمهور به‌طور رسمی افتتاح شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس، خط دوم انتقال آب شرب از سد درودزن به شیراز به طول 78 هزار متر، دارای تونل خط انتقال به طول 4 هزار و 440 متر، ایستگاه پمپاژ، تصفیه‌خانه با ظرفیت 3000 لیتر در ثانیه و 3 مخزن 20 هزار متر مکعبی در مجموع 60 هزار متر مکعب است.

بدری با بیان اینکه امروز تامین آب شرب کلان‌شهر شیراز، از آبخوان‌های آهکی اطراف شهر و بخشی از سد درودزن تامین می‌شود، افزود: با افتتاح خط دوم انتقال آب شرب شیراز با ظرفیت 3000 لیتر بر ثانیه، یک میلیون نفر از مناطق مختلف شهر شیراز از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس همچنین گفت: آبگیری اولیه سد هایقر واقع در شهرستان فیروزآباد در زمستان 1401، تامین آب شرب نقاط جمعیتی از جمله شهر قیر واقع در شهرستان قیر و کارزین از سد سلمان فارسی با ظرفیت 180 لیتر بر ثانیه، تکمیل و بهره‌برداری از خط آبرسانی به شهر ارسنجان، اجرای طرح اضطراری آبرسانی به 30 روستای شرق مرودشت و اکراد شهرستان زرقان، آبرسانی به جنت شهر، شروع عملیات اجرایی آبرسانی به دبیران و شهر پیر و نیز شروع عملیات شیرین سازی آب دریا و انتقال آن برای تامین آب شرب و صنعت استان از دیگر پروژه‌های سازه‌ای است که توسط شرکت آب منطقه‌ای انجام شده است.

وی در ادامه به اقدامات غیرسازه‌ای شرکت آب منطقه‌ای در طول دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: 77 پروژه و اقدام سازه‌ای در استان شروع و یا در حال انجام است.

بدری اظهار کرد: اجرای پروژه‌های طرح بسیار مهم احیا و تعادل بخشی به منظور به تعادل رساندن سفره‌های زیرزمینی و بهره‌برداری تا سقف مجاز آب تجدید پذیر استان شامل پروژه نصب کنتور جهت تحویل حجمی آب به بهره‌برداران و در راستای آن شروع مدیریت توامان مصرف آب و برق، پروژه به‌کارگیری گروه‌های گشت و بازرسی جهت ممانعت از تخلفات آبی، پروژه انسداد چاه‌های غیر مجاز که 90 میلیون متر مکعب صرفه جویی صورت گرفت و پروژه فرهنگ‌سازی و آموزش مصرف بهینه آب که طرح داناب (نجات دانش‌آموزی آب) با تعامل دو طرفه با آموز و پرورش استان که هر ساله در حال انجام و از جمله شرکت‌های حائز رتبه 100 بین شرکت‌های آب منطقه‌ای است، هستند.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس ادامه داد: آزادسازی 118 هکتار بستر و حریم رودخانه‌های استان که هم اکنون نیز در حال انجام است و شناسایی تصرفات در بستر و حریم، مطالعات تعیین حد بستر و حریم به میزان 5 هزار و 470 کیلومتر و لایروبی رودخانه‌های استان از دیگر اقدامات غیر سازه‌ای است. اقدامات غیرسازه‌ای مطالعات جامع آب استان و الکترونیکی کردن فرآیند‌های خدماتی ارائه شده، اجرای سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001:2015 اخذ سند مالکیت نیز از جمله این موارد است. 

بدری در پایان گفت: تعداد 27 پروژه سازه‌ای و نیز 77 پروژه و اقدام غیر سازه‌ای فقط در طول کمتر از 3 سال دولت مردمی سیزدهم در شرکت آب منطقه‌ای فارس انجام شده و مدیران و کارشناسان این شرکت ضمن تسلیت به مردم عزیز استان برای شهادت رئیس جمهور شهید و همراهان هر گونه تلاش به‌خصوص کار جهادی را با جدیت هر چه تمام‌تر به منظور پیشبرد اهداف عالیه شرکت انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار