رسانه نقش مؤثری در تبیین امربه‌معروف دارد/ پیشتازی صداوسیمای خراسان رضوی در احیای فریضتین

 رئیس شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: باید افراد دغدغه‌مند در حوزه فریضتین شناسایی شوند و از ظرفیت و توان آنها در رسانه برای تبیین این واجب فراموش شده استفاده کرد.
کد خبر: ۹۶۰۵۶۳۳
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهدمقدس، محسن نصرپور در اولین کمیته تخصصی فرهنگی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان در سال ۱۴۰۳ که به میزبانی این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: کلیه اقداماتی که دستگاه‌های اجرایی در سطح جامعه انجام می‌دهند ارتباط مستقیم با معروف و منکر دارد و اگر این موضوعات به روش مدبرانه از طریق رسانه‌های رسمی و ملی منتشر شود بازخورد بیشتری در افکار عمومی دارد.

وی ضمن تقدیر از زحمات دبیر شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر صداوسیمای خراسان رضوی افزود: طی سال گذشته با تلاش‌ها و پیگیری مجدانه دبیر شورای این اداره کل برنامه‌های باکیفیت‌تری در حوزه تبیین فریضتین طراحی و به مرحله اجرا رسیده است که این امر نشان از دغدغه‌مند بودن مسئول این حوزه را می‌رساند.

 مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی نقش رسانه در تبیین امربه‌معروف را مهم برشمرد و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر این اداره کل تشکیل اتاق فکر و استفاده از ظرفیت‌های مختلف رسانه در تبیین فریضتین است.

 وی ادامه داد: ضبط گزارشاتی مبنی بر ترویج معروف در ابعاد مختلف، تهیه و انتشار کلیپ‌های کوتاه با موضوع امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، تهیه و تولید مصاحبه‌های افراد در خصوص اهمیت فریضتین، برنامه مستمر گزارش رادیویی به‌صورت هفته‌ای با مسئولین ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان و... نمونه اقداماتی است که از طریق رسانه ملی در استان بازنشر داده می‌شود.

 پیشتازی صداوسیمای خراسان رضوی در احیای فریضتین

 در ادامه این نشست محسن ملی، قائم‌مقام دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی اعلام کرد: برنامه‌های ابلاغی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از سال گذشته تاکنون به سمت کیفیت محوری تغییر مسیر داده است و صداوسیمای استان جزو ۱۴ دستگاه برتر در اجرای این برنامه‌ها است.

 وی خاطرنشان کرد: ۱۳۰ اداره کل خراسان رضوی در قالب ۹ کمیته حاکمیتی، فرهنگی، اجتماعی، انرژی، عمران و زیربنایی، اقتصادی و تولیدی، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و قضایی فعالیت دارند.

 ملی اذعان داشت: کمیته فرهنگی شامل ۱۶ دستگاه اجرایی متشکل از صداوسیما، آموزش‌وپرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای، کانون پرورش فکری، کتابخانه‌های عمومی، حج و زیارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث‌فرهنگی و گردشگری، امور مساجد، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مدیریت اسناد و کتابخانه ملی، دفتر تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، ستاد اقامه نماز، حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان تبلیغات اسلامی است و در ارزیابی برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۲ سه اداره کل صداوسیما، امور مساجد و کانون پرورش فکری موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.

 وی عنوان کرد: دبیران شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مهم‌ترین عناصر برای پیشبرد اهداف در راستای تبیین فریضتین هستند. طرح‌ها و برنامه‌های ابلاغی ستاد کشور به شوراهای امربه‌معروف دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و باکیفیت مناسبی اجرا می‌شود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار