خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

هم‌افزایی دستگاه‌ها در تأمین امکانات سفر بی دغدغه مردم در پیاده‌روی اربعین

استاندار خراسان جنوبی بر هم‌افزایی دستگاه ها در تأمین امکانات سفر بی دغدغه مردم در پیاده روی اربعین تأکید کرد. 
کد خبر: ۹۶۰۶۷۲۲
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، قناعت استاندار خراسان جنوبی امروز در ستاد اربعین استان اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین یک حرکت معنوی و خودش مردمی است و چه ما پای کار باشیم یا نباشیم، مردم خودشان خالصانه اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی افزود:چه خوب است از فرصت معنوی ایجاد شده در اربعین، سهمی داشته باشیم لذا انتظار است برگزاری جلسات کمیته‌های این ستاد علاوه بر مسئولیت اداری پیگیری شود.

استاندار با تأکید بر اینکه در چند سال اخیر شاهد ستاد اربعین بسیار فعال و به روزی بودیم، تصریح کرد: براساس ارزیابی وزارت کشور، خراسان جنوبی در سطح خوبی قرار گرفته ولی ما به این موضوعات متوقف نمی‌شویم و تمام تلاش ما بر این است که زائران اربعین با کمترین زحمت و سختی به این سفر معنوی بروند و با رضایت برگردند.

قناعت ادامه داد: به ناوگان حمل و نقل استان در زمان اربعین و استقرار در کشور عراق به دلیل عدم ثبت پایش مسافت از طریق سامانه حل و نقل کشور، سهمیه سوخت تعلق نمی‌گیرد ضمن اینکه جریمه هم می‌شوند لذا انتظار است اداره کل حمل و نقل و راهداری استان و دستگاه‌ های مربوطه، حل این مسئله را از طریق تهران پیگیری کنند تا مشکلی برای کامیون‌دارانی که بدون هیچ چشمداشتی در ایام اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند ایجاد نشود.

وی بر تأمین آرد مورد نیاز مواکب خراسان جنوبی تأکید کرد و افزود: باید همه پای کار باشند تا شاهد اجرایی شدن مصوبات ستاد اربعین در استان باشیم و هر کدام نیاز به پیگیری و مکاتبه در سطح ملی دارد، انجام شود تا اربعین امسال را هم به نحو احسن مدیریت کنیم.

استاندار یادآور شد: اربعین سال گذشته شاهد حضور رئیس جمهور شهید در استان خراسان جنوبی بودیم که هم پروژه راه آهن کلنگ‌زنی شد و هم در محل امامزادگان باقریه سخنرانی کردند و با حضور در شهر اسدیه و فردوس برای راه‌اندازی کارخانه قند قهستان و پست برق ۴۰۰ کیلووات در فردوس قول مساعد دادند.

قناعت با اشاره به اینکه کارخانه قند اسدیه که سال‌ها تعطیل بود در کمتر از چهار ماه بعد از سفر رئیس جمهور به شهرستان درمیان راه‌اندازی شد، تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به فردوس در اربعین سال قبل، مردم درخواست احداث پست ۴۰۰ کیلووات برق را داشتند که این پروژه در حال انجام است.

وی افزود: در همین راستا اربعین امسال، برگزاری برنامه خاص و ویژه‌ای به یاد رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی در مرکز استان خراسان جنوبی پیش‌بینی خواهد شد.

وی در پایان بر فعال‌تر شدن و برگزاری منظم جلسات کمیته‌های ۱۷‌ گانه ستاد اربعین استان به صورت کیفی و با مصوبات اجرایی تأکید کرد.

در این جلسه مقرر شد جلسانی برای تأمین آرد مواکب اربعین، تأمین سوخت کامیون‌ داران، برقراری پرواز ویژه اربعین، تعیین نرخ اتوبوس و همچنین برگزاری مراسم محوری اربعین در مرکز استان با حضور معاونت‌های عمرانی، اقتصادی و سیاسی استانداری برگزار و تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار