خبرهای داغ:
مثبت سوژه |

از راه‌اندازی اتاق کودک در مسجد تا ایجاد کارگاه اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار

مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهرستان میامی از آن دسته مساجد فعال و پویاست که ارتباط صمیمی متولیان مسجد اعم از روحانی، هیات امناء جوان با مردم و اهالی محل، جذابیت این مسجد را دو چندان کرده است.
کد خبر: ۹۶۰۷۸۴۲
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰

خبرگزاری بسیج _ مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهرستان میامی از آن دسته مساجد فعال و پویاست که ارتباط صمیمی متولیان مسجد اعم از روحانی، هیات امناء جوان با مردم و اهالی محل، جذابیت این مسجد را دو چندان کرده است و نقش پایگاه مقاومت بسیج در ساختار مسجد به گونه ای است که با برپایی کلاسهای فرهنگی و هنری، زمینه حضور حداکثری جوانان را در مسجد فراهم کرده است.

حجت الاسلام محمد ابراهیم نورآبادی امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهرستان میامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج به تشریح فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و مذهبی این مسجد پرداخت و گفت: کتابخانه های مساجد به دلیل حضور در محل سکونت مردم قابل دسترس تر و مراجعه به آنها نیز زیاد است؛ باتوجه به اینکه بیشتر جوانان در کتابخانه ها به دنبال کتاب های آموزشی هستند یکی از اقدامات ما تجهیز کتابخانه مسجد به کتاب های آموزشی است.

 وی با اشاره به علاقه بانوان برای حضور مستمر در مساجد به منظور اقامه نماز جماعت، از ساخت اتاق کودک با هزینه ای بالغ بر صد میلیون تومان خبر داد و افزود: هنگام برپایی نماز، بچه ها با حضور مربی در محیطی استاندارد به بازی و آموزش مشغول می شوند و این خود از عوامل جذب خانواده ها به مسجد است.

نورآبادی در ادامه از رفع مشکلات مردم توسط خیرین و هیات امنای مسجد سخن گفت و اظهار کرد: به همت گروه جهادی با شناسایی مشکلات و نیازهای اهالی و همسایه های مساجد هر هفته با گل و شیرینی به خانه های آنان می رویم و در حد توان در صدد رفع مشکلات بر می آییم.

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) میامی افزود: به منظور اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار توافقات و برنامه ریزی هایی برای ایجاد کارگاه انجام شده است که به یاری خداوند زمینه درآمدزایی این قشر نیز فراهم شود‌.

وی افزود: ایجاد موکب، برپایی ایستگاه صلواتی، کلاسهای تابستانی و پر کردن اوقات فراغت جوانان، روان‌خوانی قرآن، کلاس‌های کامپیوتر، نقاشی، خطاطی، گلدوزی، خیاطی و اجرای برنامه های فرهنگی و برگزاری مراسم های مذهبی و اعیاد نیز در مسجد امام حسن مجتبی علیه‌السلام میامی انجام می شود.

وی در ادامه به نقش موثر پایگاه بسیج برای حضور حداکثری جوانان در مسجد اشاره کرد و افزود: مسجدی فعال است که به درد جوانان برسد؛ به همت پایگاه بسیج مسجد امام حسن مجتبی(ع) به منظور ارتقاء سطح علمی دانش آموزان و دانشجویان کلاسهای علمی و آموزشی همزمان با فصل امتحانات برگزار می شود تا زمینه رشد و شکوفایی دانش‌آموزان فراهم گردد، همچنین از ظرفیت پایگاه برای طب سنتی و درمان مراجعین نیز استفاده می شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار