سهرابی بیدار:

شرکت توزیع برق همدان یکی از شرکت‌های هوشمند در صنعت برق است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: شرکت توزیع برق استان همدان یکی از شرکت‌های هوشمند در صنعت برق شناخته می‌شود.
کد خبر: ۹۶۰۷۸۹۳
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸

شرکت توزیع برق همدان یکی از شرکت‌های هوشمند در صنعت برق است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی سهرابی‌بیدار در بازدید از مرکز اسکادا و مرکز مها که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان صورت گرفت، اظهار کرد: ماموریت شرکت توزیع برق استان همدان طبق اساسنامه موجود توزیع برق مطمئن و پایدار برای مشترکین است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه شرکت توزیع برق استان متشکل از بخش‌های مختلف است که هر کدام نیز وظایفی دارند، اما برای داشتن هم‌افزایی باید دیدگاهی را ایجاد کنیم که بتوانیم ماموریت را به خوبی به کمال نزدیک کنیم، گفت: در این راستا چهار محور راهبردی در شرکت تعریف کردیم در راستای اینکه چگونه به این ماموریت در کوتاه‌ترین زمان برسیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه نخستین محور راهبردی، هوشمندسازی است که در سه بخش مدیریت هوشمند شبکه برق و هوشمندسازی لوازم اندازه‌گیری و فرآیند‌ها تعریف می‌شود، عنوان کرد: سال ۱۴۰۱ توانستیم با ۲۵ نقطه، مرکز اسکادا (مدیریت هوشمند شبکه برق) استان را افتتاح کنیم که این مناطق تاکنون رشد خوبی داشته و به بیش از ۴۰۰ نقطه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش لوازم اندازه‌گیری نیز مرکز مها راه‌اندازی شد و دیگر مامور قرائت وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد مصرف برق مشترکین به صورت هوشمند قرائت می‌شود.

سهرابی‌بیدار با تاکید بر اینکه امسال بیش از ۶۰ درصد مشترکین نظیر مشترکین صنعتی و اداری کنترل‌پذیر شدند که دیگر نیازی نیست برای قطع و وصل کردن برق آنها به محل مراجعه شود، افزود: هوشمندسازی فرآیند‌ها و تحول دیجیتال نیز در شرکت توزیع حائز اهمیت بوده و پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام المان‌های برق زیرپوشش جی آی اس است، افزود: گزارش بازدید‌ها نیز جی آی اس محور بوده و در مجموع به سمت تحول دیجیتال پیش می‌رویم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه محور راهبردی دوم برای رسیدن به ماموریت افزایش قابلیت اطمینان است که در دو بخش مکانیکی و الکتریکی شبکه دنبال می‌شود، افزود: در بخش مکانیکی با همت همکاران در سال ۱۴۰۱، ۵۰۰ اصله پایه برق و در سال گذشته ۲ هزار پایه تعویض شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش الکتریکی افزایش قابلیت اطمینان نیز به دنبال ولتاژ استاندارد هستیم و این موارد پایش می‌شود، افزود: در حال حاضر از طریق سیستم چاوش می‌توان گفت که به درصد قابل قبول ولتاژ الکتریکی در همدان رسیده‌ایم.

سهرابی‌بیدار با اشاره به اینکه در تحول دیجیتال قرائت کنتور به سه شکل الکتریکی و از راه دور انجام می‌شود یا مامور قرائت در محل حضور می‌یابد و بدون اینکه چشم دخالتی داشته باشد قرائت انجام می‌شود، ادامه داد: اگر کنتور قدیمی باشد نیز از طریق گرفتن عکس و تفسیر آن قرائت کنتور صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه افزایش و ارتقاء بهره‌وری  راهبرد سوم است، گفت: بهره‌وری به طور خلاصه آن چیزی است که وضعیت ما را از قبل بهتر کند و خدمات‌رسانی و بهبود کیفیت را در برمی‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه همدان پایلوت دو مطالعه بهره‌وری از جمله بهره‌وری کلان در بخش توزیع برق و بهره‌وری با نگاه مالی است، عنوان کرد: معتقدیم این مطالعات در استان و با تلاش همکاران می‌تواند اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه چهارمین محور، مشتری‌مداری و ارتباط مستمر و دو سویه با مشتری است، افزود: منظور از مشتری‌داری یعنی کسب رضایت مشتریان و داشتن ارتباط با آنها به صورت مستمر که بستر‌های خوبی در این زمینه فراهم شده است که از جمله آن می‌توان به اپلیکیشن «برق من» اشاره کرد.

سهرابی‌بیدار با اشاره به اینکه ما با چهار محور موجود به دنبال این هستیم سریع‌تر به ماموریت اصلی برسیم، خاطرنشان کرد: هر اندازه حرکت ریل اصولی باشد، سرعت بیشتری در رسیدن به هدف خواهیم داشت.

وی ادامه داد: مرکز اسکادا با ۲۵ کلید آغاز به کار کرد و امروز به یکی از مراکز مهم دیسپاچینگ در صنعت برق تبدیل شده و رتبه خوبی به دست آورده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های هوشمند در صنعت برق شناخته می‌شود، گفت: باید تلاش کنیم به هوشمندی کامل برسیم و یکی از شرکت‌های برتر در حوزه‌های مختلف باشیم.

وی با بیان اینکه توزیع برق استان همدان در زمینه مقاله در کنفرانس بین المللی توزیع، رتبه ششم را با ارائه ۴۸ مقاله کسب کرد، گفت: در حال حاضر این شرکت به عنوان شرکت دانشی شناخته می‌شود و هر کدام از همکاران چندین مقاله علمی دارند و نخبه‌گرایی خوبی در شرکت حاکم است.

سهرابی‌بیدار خاطرنشان کرد: در بخش آموزش نیز نگاه ویژه‌ای وجود دارد و حتی به سمت آموزش شبانه‌روزی و اسکان همکاران پیش رفتیم و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

*۹۷ درصد شبکه شرکت توزیع برق همدان جی آی اس محور است

معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان همدان نیز با اشاره به اجرای طرح چاوش در حوزه هوشمندسازی عنوان کرد: در این طرح ولتاژ مشترکین بررسی می‌شود و زمانی که ولتاژ بر اساس قرائت کنتور‌های فهام دارای مشکل باشد سریع با اعزام اکیپ پیگیری می‌شود.

حمید طهماسبی‌خو طرح همای ۱ و ۲ را اقدام مهم دیگر در حوزه هوشمندسازی دانست و افزود: در این طرح زمانی که مشترک برای رفع مشکل تماس می‌گیرد بر اساس جی آی اس با نقطه‌یابی نزدیک‌ترین اکیپ به محل اعزام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۹۷ درصد شبکه شرکت توزیع برق استان جی آی اس محور است، گفت: طرح همای ۱ در سراسر کشور اجرایی می‌شود و در طرح همای ۲، شرکت توزیع برق همدان یکی از چهار شرکت موجود در کشور است که ورود کرده و به صورت پایلوت انجام می‌شود.

معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان همدان خاطرنشان کرد: در حوزه محور‌های روستایی برای ارائه خدمات بهتر در برخی محور‌ها شعاعی تعریف کردیم که در حوزه آن خدمات ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۲ اکیپ برای اجرای طرح همای ۱ و ۲ در استان همدان فعال است، گفت: در حال حاضر شاهد تحولی اساسی در حوزه شبکه و هوشمندسازی شبکه توزیع برق استان هستیم که امید است امسال جزو پنج شرکت اول در بین شرکت‌های توزیع برق در کشور باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان نیز ضمن تقدیر از مجموعه صنعت برق استان اظهار کرد: برق یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه استان است که با مدیریت و تلاش همکاران توزیع برق استان دغدغه‌ای در تأمین برق برای این امر نداریم.

تورج الوانیان یکی از مسائل ضروری را صرفه جویی در مصرف انرژی برق عنوان کرد و با اشاره به اهمیت این موضوع گفت: در حد توان برای فرهنگسازی این امر تلاش می‌کنیم و بحث مدیریت مصرف انرژی را در برنامه‌های توسعه استان در اولویت قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار