یک استاد بسیجی:

اساتید بسیجی پیشرو پیشرفت در جامعه اسلامی هستند

یک استاد بسیجی گفت: اساتید بسیجی به عنوان یکی از اثرگذارترین قشر علمی و فرهنگی کشور، دارای ویژگی تخصص و دانش در کنار تعهد و اخلاص هستند، فلذا پیشرو پیشرفت در جامعه اسلامی هستند.
کد خبر: ۹۶۰۷۹۹۶
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳

محمد حسین جواهری یک استاد بسیجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، اظهار کرد: ۳۱ خرداد ماه، سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران است. زندگی این شهید بزرگوار که دارای درجات علمی شاخص می‌باشد، سراسر تلاش، ایثار، عشق و فداکاری و جهاد بوده است، ولذا وی به عنوان یک دانشمند عارف و استاد اخلاق عملی و همزمان فرمانده نظامی و در یک کلام شخصیت علمی و انقلابی کم نظیر، الگوی مناسب برای اساتید می باشد.

وی افزود: سالروز شهادت مصطفی چمران فرصتی است برای مرور و درس آموزی از ویژگی‌های برجسته این استاد بزرگوار و لذا این روز به عنوان روز بسیج اساتید نام گذاری شده است.

این استاد بسیجی بیان کرد: نقش اساتید متخصص، متعهد، متدین و مجاهد یا بطور خلاصه استاد بسیجی، نقشی بی بدیل در نظام علمی و فرهنگی است.

عضو هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم ابراز کرد: آموزش علوم و فنون به لحاظ ویژگی‌های فرهنگی اسلامی منجر به سرافرازی جامعه اسلامی‌مان خواهد شد.

جواهری یادآور شد: وقتی از استاد مجاهد صحبت می‌کنیم، منظور صرفا حضور استاد در میدان جنگ نظامی نیست، بلکه تلاش جهادگونه برای پیشرفت علمی همراه با خودباوری و امیدآفرینی با لحاظ فرهنگ اصیل اسلامی و مجاهدت است و این همان چیزی است که از اساتید بسیجی مورد انتظار است.

این استاد بسیجی ادامه داد: اساتید بسیجی صرفا نقش آموزشی ندارند، بلکه م‌ بایست در پیشرفت علمی، تربیتی، اخلاقی و به عبارتی پیشبرد جامعه اسلامی متمدن نقش داشته باشند و نوع نگاه و رفتار آنها بر همین مبنا باشد. 

هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم اذعان کرد: استاد بسیجی استادی است که علاوه بر دانش و تخصص خصوصیاتی همچون خلاقیت، بروز بودن، اخلاق مداری، تعهد، ولایت مداری و امیدآفرینی و بصیرت نیز دارد. استادی که در یک کلام خصوصیات همچون شهید چمران در او نهادینه باشد. 

جواهری ادامه داد: اساتید بسجی به عنوان یکی از فرهیخته ترین و اثرگذارترین قشر علمی و فرهنگی کشور، دارای ویژگی تخصص و دانش در کنار تعهد و اخلاص هستند و لذا می توانند به عنوان پیشرو در جامعه اسلامی نقش ایفا کنند.

وی افزود: جایگاه اساتید به عنوان رکن اصلی در دانشگاه‌ها و در تعلیم و تربیت و بصیرت افزایی دانشجویان که الگوی فرهیخته جامعه شناخته می شوند، بسیار مهم و استراتژیک است.

این استاد بسیجی خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری اساتید فرماندهان و دانشجویان افسران جنگ نرم هستند، فلذا استاد بسیجی با فعالیت های علمی، پژوهشی همراه با رویکرد معنوی می تواند نقش موثر خود را در جامعه ایفا نماید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار