خبرهای داغ:
مثبت سوژه |

از راه‌اندازی آموزشگاه مداحی برای نوجوانان تا برگزاری دوره‌های بصیرتی و مشاوره‌ای برای خانواده‌ها

مسجد امام زین العابدین(ع) بندرعباس که این روزها اهالی محل از آن به "قرارگاه تحول محله" یاد می کنند در محله نایبند جنوبی و در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار دارد.
کد خبر: ۹۶۰۸۲۰۴
|
۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴

خبرگزاری بسیج _ مسجد امام زین العابدین(ع) بندرعباس که این روزها اهالی محل از آن به "قرارگاه تحول محله" یاد می کنند در محله نایبند جنوبی و در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار دارد. 

این قرارگاه در حوزه کودک و نوجوان فعال است و طی سال‌های متمادی برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری را برای جذب و ماندگاری و تربیت جوانان و نوجوانان اجرا می‌کند.

حجت‌الاسلام «عبدالرسول باستین» امام جماعت مسجد امام زین‌العابدین(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، توجه ویژه به برنامه‌های مناسبتی، ملی و مذهبی با محوریت کودک و نوجوان را از ویژگی‌های بارز این قرارگاه عنوان کرد و افزود: از سال ۱۳۹۲ طرح تربیتی "پنجشنبه‌های آینده سازان" با هدف تربیت، جذب و نگهداشت کودکان و نوجوانان در قالب گروه‌های هنری فرهنگی، تربیتی و اجتماعی آغاز شده که بحمدالله تاثیرات فراوانی را به همراه داشته است.

 وی در خصوص این طرح افزود: بازی، تغذیه، ورزش، هنر و اردو به عنوان اصول مهم اجرای این طرح هستند که تاثیرگذاری زیادی را در جذب و نگهداشت کودکان و نوجوانان داشته است؛ البته همانطور که از نام این طرح مشخص است، پنجشنبه ها روز‌ ثابت اجرای این طرح است.

این فعال فرهنگی و مذهبی در ادامه افزود: تنها مسجد در استان هرمزگان هستیم که اعتکاف کودک و نوجوان را با عنوان «دیوار به دیوار خدا» در قالب برنامه‌های خاصی برگزار می‌کنیم؛ در این طرح که ۱۲ سال سابقه دارد میزبان دختران کودک و نوجوان معتکف هستیم.

وی در‌ ادامه، طرح تولید محتوا را از برنامه های ابتکاری این قرارگاه عنوان کرد و گفت: کارهای نمایشی و عروسکی و سرود و ... را خودمان تولید می کنیم و تیمی حرفه ای داریم که بر اساس مفاهیم، تولید محتوا می کنند؛ این کار، لذت و جذابیت هنری بالایی برای کودکان و نوجوانان دارد. 

حجت الاسلام باستین از فعالیت آموزشگاه مداحی "موعود" ویژه کودک و نوجوان نیز خبر داد.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان در این قرارگاه موفق به کسب مدال های طلا و نقره در رشته های ورزشی و در زمینه های مختلف هنری اجتماعی و ... شده‌اند.

وی افزود: برخی از کلاس‌ها را به صورت رایگان برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌کنیم البته که شرط رایگان بودن آن، شرکت خانواده‌ها در کلاس‌های مشاوره‌ای و بصیرتی می‌باشد.

وی ادامه‌ داد: از دیگر خدمات قرارگاه قرارگاه تحول محله در نایبند جنوبی بندرعباس، می‌توان به برپایی موکب در چهار مناسبت مهم سال اشاره کرد که در کل بلوار محله موکب برپا می‌شود؛ این همکاری با کمک خیرین و مردم اتفاق می‌افتد و آنها همیشه پای ثابت کار هستند و در زمینه عمرانی، محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان و همچنین در بحث پزشکی، اقدامات موثری را با کمک مردم انجام می‌دهند.

این فعال فرهنگی مذهبی، برگزاری برنامه‌های آموزش قرآن از قبیل «جشن قرآن»، «آموزش قرآن به روش اشاره»، «آموزش ترجمه قرآن به صورت شعر و نثر»، طرح «پیوند مسجد و مدرسه»، «آیین اعتکاف ویژه کودکان و نوجوانان»، «استقبال از دانش آموزان همزمان با بازگشایی مدارس»، «اجرای نمایش آیینی شهادت حضرت علی اصغر(ع) همزمان با روز شیرخوارگان حسینی»، «ساخت ماکت ضریح شش گوشه امام حسین(ع) و ساخت کلیپ روز عاشورا با هنرمندی اعضای کانون» را از دیگر برنامه های قرارگاه تحول محله نایبند جنوبی بندرعباس اعلام کرد.

وی فضای معنوی مسجد را بهترین بستر برای تربیت دینی و معنوی جوانان و نوجوانان دانست و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری باید زمینه را برای حضور کودکان و نوجوانان در مساجد فراهم سازند.

 امام جماعت مسجد امام زین العابدین علیه السلام در پایان عنوان کرد :تمامی برنامه‌های این قرارگاه ویژه کودک و نوجوان است که به صورت کارشناسی شده در ایام سال برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار