طرح کشوری «مهمانی مولا ۷» در سرخه برگزار می شود

عضو هیئت امنا محله اسلامی کریم اهل بیت (ع) سرخه از برپایی طرح کشوری «مهمانی مولا ۷» در روز عید غدیرخم در سرخه خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۹۰۵۲
|
۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، از روز غدیرخم به عنوان عیدالاکبر یاد کردند؛ بدان جهت که در این روز نه تنها حضرت علی (ع) به عنوان جانشین پیامبر (ص) تعیین می شود، بلکه حضرت محمد (ص) بنا به امر الهی، اسامی جانشینان پس از خویش که همگی از نسل حضرت زهرا (س) و علی (ع) بودند را معرفی کرده و مژده ظهور حضرت مهدی (عج) را در آخر الزمان می دهد.

در این راستا از عید قربان تا عیدغدیرخم به عنوان دهه ولایت و امامت درنظر گرفته شده است، سرخه و روستاهای آن در این بازه زمانی ویژه برنامه های متنوعی را برگزار کرده اند.

محمدحسن جلال عضو هیئت امنا محله اسلامی کریم اهل بیت (ع) سرخه در حاشیه برنامه های اجرایی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه بدون شک واقعه غدیر نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است. واقعه ای که طی آن پیامبر اسلام (ص) مهمترین ماموریت خود را به انجام رساند، اظهار کرد: ماموریتی که انجام آن مساوی بود با تبلیغ رسالت، و کوتاهی از آن به منزله از بین رفتن زحمات چندین ساله پیامبر اکرم (ص) وبی نتیجه ماندن فداکاریهای مسلمانان صدر اسلام، بود.

او افزود: عید غدیر یعنی استمرار رسالت ولایت الهی در روی زمین، روز سرنوشت ساز و عامل تعیین کننده‌ای در مسئله دوام و استمرار رسالت و پایداری دین مبین اسلام بوده است.

عضو هیئت امنا محله اسلامی کریم اهل بیت (ع) سرخه بیان داشت: به مناسبت دهه ولایت و امامت، ایستگاه صلواتی در محوطه بیرونی مسجد امام حسن مجتبی (ع) به همت گروه جهادی امام حسن مجتبی (ع) با همکاری مسجد و هیئت و پایگاه و مجمع امام حسن مجتبی (ع) برپا شد.

جلال ادامه داد: طرح کشوری «مهمانی مولا ۷» با عنوان «غذا از شما پخش از ما» در ظهر و شام عیدغدیر به همت کمیته برگزاری عید غدیر در محله اسلامی کریم اهل بیت (ع) برگزار می شود.

او خاطرنشان کرد: تعمیر و بازسازی جاکفشی مسجد امام حسن مجتبی (ع) توسط گروه جهادی امام حسن مجتبی (ع) با تاکید بر اهمیت جایگاه مساجد در محله ها انجام شد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار