خبرهای داغ:
مثبت سوژه |

ایده‌های خلاقانه یک معلم برای آموزش قرآن به دانش‌آموزان سمیرمی

معلم سمیرمی با ایده‌های خلاقانه موفق به تربیت بیش از ۲۲ دانش‌آموز فعال قرآنی در زمینه حفظ قرآن در مساجد و مدارس شده است.
کد خبر: ۹۶۰۹۴۲۵
|
۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲

خبرگزاری بسیج _ معلم سمیرمی با ایده‌های خلاقانه موفق به تربیت بیش از ۲۲ دانش‌آموز فعال قرآنی در زمینه حفظ قرآن در مساجد و مدارس شده است. 

پخش انیمیشن مهارت های زندگی، داستان های قرآنی و اجرای مسابقات متنوع، تشویق دانش آموزان به شرکت در نماز و اجرای طرح فضیلت (آموزش نماز و احکام و روزه) از جمله فعالیتهای این معلم جهادگر است که به دانش آموزان ارائه می شود.

«آذر کاوه‌‌ای» معلم جهادگری که براساس رغبت و علاقه دانش‌آموزان کارکردهای آموزشی متنوعی را در زمینه حفظ قرآن ارائه کرده است در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، یکی از عوامل مهم برای داشتن کلاس‌های قرآن جذاب را استفاده از روش‌های متنوعی مانند قصه گویی، شعرخوانی، درست کردن کاردستی، نقاشی و غیره عنوان کرد. 

این معلم جهادگر با اشاره به اینکه معلمان باید برای یادگیری دانش‌آموزان موقعیت مناسب را برای تدریس خلاقانه قرآن فراهم کنند افزود: اگر معلم ذوق و شوق کافی برای آموزش و خواندن قرآن داشته باشد مطمئناً این احساس از صمیم قلب به دانش‌آموزان منتقل می‌شود.

 وی اضافه کرد: تفکیک سنی مخاطبان براساس سطح علمی و آگاهی آنان به یادگیری مؤثر دانش‌آموزان کمک زیادی می‌کند. 

کاووه‌ای اضافه کرد: من سعی می‌کنم از ظرفیت مساجد نیز برای برپایی کلاس‌های قرآنی استفاده کنم چراکه مسجد پایگاه امن الهی است و انسان‌ها در این فضای معنوی با خدا انس می گیرند و علاقه شان به قرآن آموزی بیشتر می شود.  

وی همچنین گفت: قرآن، درس زندگی است و ضرورت دارد دانش آموزان از دوره ابتدایی قرآن را به صورت تخصصی یاد بگیرند. 

کاوه‌ای افزود: خدا توفیق داده بطور افتخاری برای دانش آموزان بی بضاعت کلاسهای جبرانی برگزار کنم تا از سواد کافی برخوردار شوند.

وی در پایان، از خیرین به منظور تجهیز و نوسازی و رنگ آمیزی مدرسه آیت الله غفاری حیدرآبادی در روستای حیدرآباد درخواست کمک کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار