خبرهای داغ:
مثبت سوژه |

معلمی که کلاس‌های جبرانی دانش‌آموزان را در مسجد روستا برپا می‌کند

معلم دلیجانی فاصله شهر تا روستا را به عشق تدریس به دانش آموزانی طی می‌کند که از تحصیل بازمانده اند؛ آنان در مسجد روستا برای جبران کلاس‌های درسی دورهم جمع می شوند. 
کد خبر: ۹۶۰۹۴۳۴
|
۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷

خبرگزاری بسیج _ معلم دلیجانی فاصله شهر تا روستا را به عشق تدریس به دانش آموزانی طی می‌کند که از تحصیل بازمانده اند؛ آنان در مسجد روستا برای جبران کلاس‌های درسی دورهم جمع می شوند. 

سمیه فرجی ارمکی کارشناس علوم تربیتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج همه زندگی اش را در عشق و علاقه به دانش آموزان خلاصه می کند و رضای خدا را زمینه ای برای ادامه فعالیت های جهادی اش عنوان می کند.

وی افزود : به تحصیل دانش آموزان اهمیت می‌دهم و دانش آموزانی که دارای محرومیت و فقر مالی هستند و توان پرداخت هزینه معلم خصوصی را ندارند و از لحاظ آموزشی نیز ضعیف هستند را به خانه ام می آورم و به آنان آموزش می دهم تا از تحصیل محروم نشوند. 

این معلم جهادی با بیش از ۲۰ سال سابقه تدریس در کلاس اول ابتدایی در ادامه بیان کرد: برخی از دانش آموزان که مشکلات خانوادگی دارند به من مراجعه می کنند و مشکلاتشان را در میان می گذراند که با میانجیگری بین پدرها و مادرها زمینه صلح و سازش و آرامش در خانواده را فراهم می کنم و خدا را شاکرم که تاکنون با همین مداخله ها از فروپاشی چندین خانواده جلوگیری کرده‌ام. 

 این معلم دلیجانی گفت : روحیه جهادی دارم و حتی به دانش آموزان استثنایی هم تدریس می کنم و نمی‌گذارم بی سواد بمانند؛ من سعی می‌کنم با حس مادری به آنان آموزش دهم.

فرجی اضافه کرد: هر ساله نیت می کنم که به بچه های روستا درس دهم به همین خاطر مسافت طولانی طی میکنم و به روستاها می روم و چون مکانی برای آموزش وجود ندارد؛ از ظرفیت مساجد برای برگزاری کلاسهای جبرانی استفاده می کنم. با هزینه شخصی ام کتاب و اسباب بازی تهیه می کنم و در اختیارشان قرار می دهم. 

وی گفت: همچنین در ماه رمضان در حسینه و مساجد کلاسهای قرآن برای سنین مختلف برگزار می‌کنم که با استقبال زیادی همراه می‌شود.

وی افزود: در ایامی که با ویروس کرونا مواجه شدیم برنامه های ما قطع نشد و با بهره گیری از پیام رسان های مختلف به برگزاری کلاس ها در مناطق محروم هم پرداختم .

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار