آهکی خبر داد

هدف گذاری ساخت ۷۶ کیلومتر راه روستای در استان همدان

همدان-مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از هدف گذاری ساخت ۷۶ کیلومتر راه روستایی در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۹۶۸۹
|
۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
هدف گذاری ساخت ۷۶ کیلومتر راه روستای در استان همدان

مهرداد آهکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: در سال گذشته ۴۲ کیلومتر راه روستایی با استفاده از ظرفیت اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان، خیرین راهساز و بسیج سازندگی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ساخته و در حال بهره برداری است.

وی تصریح کرد: امسال ساخت ۲۰ کیلومتر راه روستایی توسط این اداره کل و ۵۶ با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که در مجموع ۷۶ کیلومتر است در دستور کار قرار دارد و امیدواریم در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز این مهم امسال محقق و به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: هم اکنون اجرای عملیات زیرسازی و روسازی راه‌های روستایی قباق تپه-ایده لو، کهنه حصار- باشقورتران- قزان قره، آق تپه-همدان، انجلاس-همدان، قباق قلی- ینگجه، احمدآباد، عشوند-برجک، وراینه-قشلاق، انجیر باغی-دولی و... با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵ کیلومتر راه روستایی در استان ساخته شده است، گفت: استان همدان با ۹۸ درصد برخورداری از راه‌های روستایی آسفالته رتبه دوم کشور را دارا است.

آهکی در پایان یادآور شد: در همدان ۳ هزار و ۳۶۶ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که ۲ هزار و ۸۰۶ کیلومتر آن آسفالته، ۲۴۸ کیلومتر آن شنی و ۳۱۲ کیلومتر آن نیز خاکی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار