خبرهای داغ:
سرهنگ قراباغی خبر داد

بهره‌مندی ۱۷۰ هزار نفر از نهضت آبرسانی در استان همدان

همدان-مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به جهاد آبرسانی گفت: در جهاد آبرسانی ۲۰ روستا مشخص و تا امروز جمعیتی حدود ۱۷۰ هزار نفر در استان از نهضت آبرسانی بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۹۶۱۳۴۴۵
|
۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی قراباغی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام ماه محرم، اظهار کرد: با اهمیت ترین پروژه‌ای که بسیج امروز انجام می‌دهد جهاد آبرسانی است.

وی افزود: جهاد آبرسانی استان همدان در کل کشور کار بزرگی بود که در بیش از ۸ هزار روستا به همت بسیج و دولت سیزدهم شهید رئیسی انجام شد.

 مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: در استان همدان برای ۱۳۰ روستا پروژه تعریف شده که ۲۳۸ کیلومتر خط انتقال و ۱۸۱ کیلومتر خط شبکه توزیع داشتیم؛ امروز کار تقریبا به اتمام رسیده و کار از قرارداد ما فراتر رفته است.

وی ابراز کرد: مقرر شد ۲۲ حلقه چاه، حفر و یا چشمه بازسازی شود که امروز ۴۴ حلقه چاه حفر شده است و ۱۹ هزار و  ۶۵۰ متر مکعب باید مخزن ایجاد می کردیم که این پروژه ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

قراباغی با اشاره به احداث مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی در امید اکباتان گفت: در این مخزن فقط ۵ هزار مترمکعب بتن و  ۴۵۰ تن آرماتور مصرف شده که طی ۱۵ روز ساخته شد.

وی با اشاره به جهاد آبرسانی و گفت: در حالی که تفاهنامه وزارت نیرو با یک سوم قیمت واقعی روز منعقد شده بود و تا به امروز وزرارتخانه ۵۳ درصد تامین سرمایه داشته است، ما ۸۸.۷ درصد پیشرفت فیزیکی قرارداد را شاهد هستیم در حالی که میانگین کشوری زیر ۵۰ درصد است؛ از این رو جزء ۷ استان اول هستیم که بیشترین حجم اجرا را داشته است و همدان را جزو ۳ استان برتر در این جهاد معرفی کردند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در بخش جهاد آبرسانی ۲۰ روستا مشخص و تا امروز جمعیتی حدود ۱۷۰هزار نفر در استان از نهضت آبرسانی بهره مند شده‌اند، عنوان کرد: در دوران کرونا ۷۳۷ هزار بسته غذایی و معیشتی در استان توزیع شد و در کشور این رقم چند 10 میلیونی می شود؛ تهیه جهیزیه و سیسمونی، پرداخت حساب دفتری، ذبح قربانی، غذای گرم، مرمت خانه همه اینها در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به سمت پروژه‌های زیرساختی رفت، افزود: ۸هزار روستا تعریف شد که دارای ۲۰ خانوار بودند و به بررسی رفع مشکلات آنها پرداخته شد از قبیل راه روستایی، طرح های آبخیزداری، مسک و، مدارس روستایی و روستاهایی که فاقد خانه بهداشت بودند، همه اینها پروژه هایی بود که در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) انجام شد و خدمات همچنان ادامه دارد.

قراباغی گفت: راه روستایی، فعالیتی است که در توسعه پایدار جوامع روستایی و ماندگاری روستاییان در روستا بسیار تاثیرگذار است و اهمیت دارد.

وی گفت: در بحث تامین آب روستایی ما میراث و سرمایه ای به نام قنوات  داشتیم که برخی از آنها چند ۱۰ کیلومتر طول داشتند و حتی برخی از آنها دو طبقه بودند؛ برای احیای این سرمایه ارزشمند و استفاده بهینه از آنها در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با همکاری وزارت جهادکشاورزی حدود یک هزار میلیارد تومان سهم استان است که شامل؛ لایروبی، احیای قنوات، انتقال آب از محل تامین تا مصرف و سازه های ذخیره سازی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان ابراز کرد: ۴۰هزار مسکن محرومین در سطح کشور باید ساخته شود که سهم استان همدان ۸۰۰ واحد بود که این تعداد سال گذشته به اتمام رسید؛ پاداشی که به ما دادند ۵۵ واحد به سهمیه استان اضافه شد که اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی در حوزه اشتغال و مباحث زیرساختی و ایران قوی با منابع طبیعی همکاری داریم و برای توانمند شدن جوانان بستری در حال فعال شدن است؛ از جمله دهکده اقتصاد مقاومتی همدان که برای این دهکده ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده که ۳ میلیارد تومان آن توسط استان و مابقی از سوی سپاه تامین شد.

قراباغی بیان کرد: در حوزه تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته قریب به ۱۳۰ میلیارد تومان از محل تبصره  ۱۸ پرداخت شد که به واسطه آن یک هزار و ۳۰۰ شغل ایجاد شد؛ قریب ۴۵ هزار نفر در سامانه ثبت شدند و ۸۸۵ صندوق داریم که ۹۹ تعاونی از دل این صندوق ها بیرون آمده و برای بیش از یک هزار نفر اشتغال از این صندوق ها ایجاد شده است.

وی با اشاره به مبحث درختکاری در روستای داق داق آباد ابراز کرد: در اردیبهشت ماه قریب ۳۱۹ هزار هکتار در این روستا ۲۶هزار نهال کاشته شد و تاکنون در مجموع ۶۵هزار نهال کاشته شده که این طرح ۴ ساله است و یک‌میلیارد در کشور باید کشت شود که سهم استان همدان ۱۲ میلیون نهال در ۴ سال است که به تدریج محقق خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان گفت: در بحث جهاد روشنایی با یک شرکتی قرارداد منعقد کردیم بخشی از هزینه آن واریز شد و قریب ۳۰ پنل وارد استان همدان شده که هفته آینده این پنل های خورشیدی نصب خواهند شد و ایجاد نیروگاه ۵ کیلوواتی را محقق می کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها