خبرهای داغ:
حسینی خبر داد

۱۷۱ میلیارد تومان بودجه استان همدان در حوزه مشاغل خانگی

همدان-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: در حوزه مشاغل خانگی ۱۷۱ میلیارد تومان بودجه داریم، حدود یک هزار میلیارد تومان هم سهم استان ما در حوزه تولید است.
کد خبر: ۹۶۱۶۹۳۱
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰
۱۷۱ میلیارد تومان بودجه استان همدان در حوزه مشاغل خانگی

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدمجتبی حسینی در اولین مجمع خیرین اشتغال و کارآفرین استان همدان که با حضور کارآفرینان و مسئولین استانی و کشوری در مجمتع فرهنگی هنری بوعلی سینا برگزار شد، اظهار کرد: همدان 6 منبع درآمدی دارد.

وی با بیان اینکه این ۶ منبع، صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و خدمات هستند و به فراخور زمان و شرایط فراز و فرودهایی دارند، افزود: آنچه که مهم و برای ما حائز اهمیت است موضوع اشتغال است که محصول اقتصاد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: اگر ما اقتصاد پویا، کارآفرین و مولد داشته باشیم آن وقت است که اشتغال به ثمر خواهد نشست و شما به عنوان راهبر یا متقاضی این محصول در استان نقش ایفا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این جلسه، جلسه ذی‌قیمتی است و باید بهره لازم را برد، ابراز کرد: ما باید به سهم خود در کارآفرینی و زیست بوم اشتغال استان نقش آفرینی داشته باشیم.

حسینی با اشاره به اینکه مباحث در حوزه اشتغال فراوان است، عنوان کرد: ما دو گروه متقاضی کار داریم یک گروه دانشگاه نرفته هستند و گروهی دارای تحصیلات و فارغ التحصیل دانشگاه هستند؛ آنچه که تا امروز ایجاد شده عمدتا در بخش دانشگاه نرفته است اما امسال ۴۲.۵ درصد تعهد اشتغال استان را برای اشتغال فارغ التحصیلان گذاشتیم بنابراین تا پایان سال در بخش فارغ التحصیلان دانشگاهی حتما سهم بسزایی را اشتغال ایجاد خواهیم کرد.

وی در خصوص اینکه ما چگونه اشتغال پایدار ایجاد کنیم و چگونه بتوانیم خلق ارزش افزوده داشته باشیم، گفت: زنجیره ارزش یعنی ما یکسری فعالیت‌ها و اقداماتی را که کنار هم بهم وابسته هستند زنجیروار بهم متصل کنیم برای اینکه ارزش افزوده بیشتری از محصول خلق کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در ادامه بیان کرد: ما در سال گذشته دو محصول را که خاستگاه آنها همدان بود، سفال لالجین و کشمش ملایر را به عنوان دو زنجیره ملی ارزش معرفی کردیم و ۵ محصول دیگر مثل گیاهان دارویی، گردشگری، چرم، پوشاک و سنگ‌های قیمتی را در کنار زنجیره ملی ارزش قرار می‌دهیم که بیشترین زنجیره ارزش افزوده را داشته باشیم.

وی ابراز کرد: واحدهایی را که نیاز است این زنجیره در کنار هم باشند شناسایی کردیم، پروژه و اقدامات اجرایی برای آن تعریف کردیم؛ با همکاری هم به راحتی می‌توان اشتغال استان را پویا کرد و این مجمع خیرین هم می‌تواند اقتصاد را پویا کند.

حسینی خاطرنشان کرد: هر کاری انجام‌ می‌دهید به قید آینده پژوهی هم فکر کنید، دنیا به سرعت در حال تغییر است و ما هم با این تغییر باید همگام و همسو باشیم و با به وجود آمدن تکنولوژی مثل اسنپ شوکه نشویم، یا با وجود خودروهای بدون راننده چند درصد از راننده‌ها بیکار می‌شوند و چندین بحران دیگر که در آینده نزدیک با تکنولوژی شدن پیش خواهد آمد و این مستلزم عزم و اراده جدی شما مردم است.

وی بیان کرد: در حوزه مشاغل خانگی ۱۷۱ میلیارد تومان بودجه داریم، حدود یک هزار میلیارد تومان هم سهم استان ما در حوزه تولید است که توسط صوفی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی فراهم شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار