نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد

هدیه گوارای رئیس جمهور شهید به مردم تفرش

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی طرح انتقال آب به تفرش را مصداق کار جهادی در دولت سیزدهم دانست و گفت: این پروژه بزرگترین یادگاری دولت سیزدهم به مردم تفرش است.
کد خبر: ۹۶۰۹۷۰۰
|
۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محرومیت‌زدایی از چهره مناطق محروم و روستایی یکی از اولویت‌های اصلی در دولت سیزدهم بود که در این راستا تنگناهای آبی این مناطق به‌عنوان شاخص اصلی مورد توجه وزارت نیرو قرار گرفت.

با تلاش آبفا و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و با استفاده از ظرفیت‌های بسیج سازندگی، عملیات آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی و یا دچار تنش آبی کلید خورد تا تحول مثبتی در آبرسانی به روستاها در کشور ایجاد شود.

یکی از این طرح‌ها پروژه هفتیان تفرش بود؛ پروژه‌ای که قرار بود به شهر تفرش و ۴۰ روستای مسیر از چشمه هفتیان آبرسانی داشته باشد. این طرح اول خرداد ۱۳۹۳ به طول حدود ۱۶۴ کیلومتر اصلی و فرعی و دبی چشمه ۴۵۰ لیتر در ثانیه با وضعیت تقسیم آب ۱۵۰ لیتر با لوله‌هایی از جنس فولادی و پلی اتیلن آغاز شد. پروژه بزرگ ملی که از همان ابتدای راه گره در کارش افتاد و دولت وقت نتوانست به تعهدات خود درخصوص این پروژه عمل کند و مردم تفرش هر سال منتظر خبر تکمیل این پروژه بودند.

ابر پروژه‌ای که در دولت سیزدهم به طور جد مورد توجه مسئولین قرار گرفت و با تخصیص اعتبارات به مراحل پایانی و بهره‌برداری نزدیک شد و قرار بود در سال جاری با حضور شهید جمهور افتتاح شود.

صبح امروز آئین بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به شهر تفرش و ۲۰ روستای در مسیر، از چشمه هفتیان با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار شد.

ولی‌اله بیات نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی در آئین افتتاح این طرح که همزمان با سراسر کشور به صورت ارتباط وبیناری با حضور سرپرست ریاست جمهوری در شهرستان تفرش برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه شهید جمهور گفت: کارهای خوب و بزرگی در دولت سیزدهم انجام شد اما فرصت پیدا نکرد تا خدمات ارزشمند را برای مردم تشریح کند.

وی با یادآوری روحیه جهادی و انقلابی شهید رئیسی گفت: ایشان در هیچ کاری «نه» نمی‌گفت و قرار بود این طرح با حضور ایشان افتتاح شود، اما فرصت نشد.

نماینده مردم فراهان، آشتیان و تفرش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این پروژه در سه سال عمر دولت سیزدهم سرعت گرفت و زمانی این کار اتفاق افتاد که روزانه ۱۲ ساعت در شهر تفرش قطعی آب داشتیم و مردم روستاها از فقدان آب به سختی زندگی می‌کردند.

بیاتی با بیان اینکه تنها راهکار تأمین آب چشمه هفتیان بود که با اقدام انقلابی و جهادی شرکت جهادی نصر، آبرسانی به صورت موقت انجام و طرح انتقال اصلی، عملیاتی شد، گفت: ۱۵ سال از آغاز عملیات اجرایی این طرح می‌گذرد و با اعتبار کلانی که دولت سیزدهم اختصاص داد بالاخره این طرح تکمیل شد.

وی این پروژه مصداق کار جهادی و انقلابی است، افزود: اعتبارات در حالی به این پروژه تخصیص پیدا کرد که دولت مشکلات زیادی در حوزه اقتصادی داشت. یکی از کارهای بزرگ در اجرای این پروژه تأمین برق پروژه بود که طی چهار ماه ۶۸ کیلومتر کار برق‌رسانی برای پمپاژ آب انجام شد.

نماینده مردم فراهان، آشتیان و تفرش در مجلس شورای اسلامی این پروژه را بزرگترین یادگاری دولت سیزدهم به مردم تفرش دانست و خاطرنشان کرد: اجرای پروژه هفتیان موجب تقویت منابع آب زیرزمینی و رشد بخش کشاورزی خواهد شد.

بیاتی به حضور در انتخابات هم اشاره کرد و گفت: بایستی دولت آینده روحیه جهادی و خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/ع.م

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار