خبرهای داغ:

رشد ۱۳ درصدی لایروبی اسکله‌ ها و آب راه‌ های بندر امام خمینی (ره)

امسال ۱۰ میلیون مترمکعب در اسکله‌ ها و آب راه‌ های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) لایروبی شد.
کد خبر: ۹۶۱۰۵۸۲
|
۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در سه ماه نخست امسال  با هدف ارتقاء ایمنی تردد شناور‌ها ۱۰ میلیون مترمکعب عملیات لایروبی در محدوده اسکله‌ها و مسیر آب راه‌ های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) انجام شد. این میزان لایروبی نسبت به مشابه پارسال رشد ۱۳ درصدی داشته است.

سجاد سبزیوند افزود: در این مدت ۴۰۷ فروند کشتی وارد منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) شدند که نسبت به مشابه پارسال رشد سه درصدی داشته است. در این مدت ۲ هزار و ۱۱۵ مورد عملیات خدمات‌رسانی به این تعداد شناور ارائه شد که شامل ۶ هزار و ۱۶۱ ساعت عملیاتی دریایی ایمن می‌شود. همچنین  یک هزار و ۶۷۲ مورد خدمات راهنمایی به شناور‌های متردد به این مجتمع بزرگ بندری در سه ماهه نخست سال جاری ارائه شد که بیش از ۵ هزار ساعت عملیات بوده است. وی اظهار کرد: ارائه خدمات دریایی شامل هدایت و پهلودهی توسط بخش عملیات دریایی این مجتمع بندری به ۱۴۲ فروند کشتی در حال تردد به اسکله‌های تأسیسات نفتی و پتروشیمی همجوار که از ۱۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است، نشان از اهمیت و نقش به‌سزای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در راستای توسعه اقتصاد دریا محور و تولید ناخالص داخلی دارد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با عنوان اینکه مجاورت با بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ۲۱ واحد فعال تولیدی و ۲۶ میلیون تن ظرفیت سالانه، تردد کشتی‌های حامل کالا‌های خطرناک در آب راه دسترسی به این بندر حاکی از نقش و موقعیت راهبردی این مجتمع بندری حمل و نقل دریایی است، گفت: پایش شبانه‌روزی حوزه استحفاظی دریایی این اداره کل به منظور ارتقاء ضریب ایمنی دریانوردی در این محدوده، از انجام ۲۰ مورد امداد و نجات به شناور‌های متردد انجام شد که ۱۲ مورد مربوط به ارائه خدمات پزشکی به دریانوردان و ۸ مورد نیز برای نجات جان افراد مضطر در دریا بوده است.

سبزیوند عنوان کرد: آموزش، ارتقا دانش حرفه‌ای دریانوردان و صدور گواهینامه شایستگی دریانوردی از جمله وظایف حاکمیتی این اداره کل است و   ۹۴۹ مدرک دریایی مشتمل بر گواهی ایمنی چهار گانه، بازآموزی ایمنی و کمک‌های اولیه در مدت مذکور برای دریانوردان خوزستانی صادر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار