مراسم گرامیداشت چله خدمت در فریمان+عکس

همزمان با چهلمین روز شهادت شهیدجمهور و همراهانشان مراسم یادبودی با حضور پرشور مردم ولایی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان در فریمان برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۱۱۰۵۵
|
۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از فریمان، رجبعلی بازیاد کارشناس ارشد مسائل سیاسی در این مراسم ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن چهلمین روز شهادت رئیس جمهور و شهدای خدمت گفت: هنوز باور نداریم که رئیس جمهور خدوم صادق پرتلاش و پرکار از بین ما رفته است فکر نمی‌کردیم هنوز چهلم ایشان را برگزار نکرده‌ایم باید انتخابات برای ریاست جمهوری برگزار کنیم .
وی افزود:شهیدجمهور در وانفسایی آمد که حتی متدینین گمان نمی کردند در ۴۵سال گذشته از انقلاب "رجائی"دیگری ظهور کند.
بازیاد بیان کرد: خداوند در پنجمین دهه انقلاب رجائی دیگری را برای ما آورد که پاکترین، صادق ترین و جهادی ترین بود ونه تنها خودش الگو بود ،بلکه درکنار وی خادمین الگو و نمونه ای  قرارگرفتند که در راه خدمت به مردم و رفع مشکل جامعه دغدغه مند بودند و همراه ایشان به شهادت رسیدند.
کارشناس ارشد سیاسی تصریح کرد: مشارکت بالا در انتخابات هفته گذشته می توانست زمینه قدردانی و قدرشناسی از زحمات رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت باشد، اما متاسفانه مشارکت  کم بود.
وی یکی از دلایل عمده شرکت کم در انتخابات را مسائل اقتصادی و معیشتی در زندگی مردم دانست و اعلام کرد: بایستی علت مشکلات اقتصادی و معیشتی  را  در سال ۱۳۸۸ و بعد از آن دید. درانتخابات سال ۱۳۸۸ بیشترین مشارکت مردم  را با حضور ۸۵ درصدی داشتیم و این میزان مشارکت می توانست پشتوانه قویی برای اقتدار نظام ما باشد،اما ۸ماه درگیری  جریان فتنه ،دشمنان را بر ما جری کرد و ما را در موضع ضعف قرار داد بطوری که عوارض این اقدام باعث شد در سال ۱۳۸۹ همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل  قطعنامه تحریم ایران را امضا کردند و ما را در موضع ضعف قرار داد و  عوارض این اقدام  و گرانی ها در سال ۱۳۹۲ گریبان ملت ما را گرفت.
بازیاد عنوان کرد: در یک دوره ای مسئله برجام بوجود آمد و تمام اقتصاد ما متکی به این برجام شد و اقتصاد مقاومتی عملا تعطیل شد.انرژی هسته ای ما تعطیل شد ولی باوجود خروج ترامپ از برجام، ایران به همه تعهداتش عمل کرد و مذاکرات هم در راستای رفع تحریم ها هیچ نفعی برای ما نداشت.
وی ادامه داد: در همان مدت فروش نفت تقریبا صفر شد، نرخ بیکاری  به ۱۱درصد رسید، رشد اقتصادی درسال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ صفر بود ،تورم ۵۹ درصد، رشد نقدینگی به ۴۲درصد رسیده بود. با این شرایط و با روی کار آمدن دولت سیزدهم ،با این شرایط و با مدیریت رئیس جمهور شهید نرخ بیکاری به کمترین میزان  در تاریخ انقلاب رسید و ایشان با جرات دست به جراحی اقتصادی زد که نمونه های آنرا می توان در حوزه کشاورزی  و بخصوص  موضوع  گندم  دید.

 بازیاد اذعان داشت: سیاست دولتهای قبل در این حوزه، توصیه به واردات گندم بود  و دولتهای قبل گندم را از کشاورزان خودمان ارزان می خریدند و در مقابل با قیمت گران از خارج وارد می کردند. در دولت سیزدهم از واردات به تولید رسیدیم. در سال ۱۴۰۰ شهیدجمهور ارز را به  تولیدگندم داد طوری که در این سال ۳/۵تن گندم ،در سال ۱۴۰۱، ۷میلیون تن تولید گندم داشتیم و در سال ۱۴۰۲، ۱۱میلیون تن  تولید گندم  داشتیم و خودکفا شدیم و حتی صادر کردیم.
وی ابراز کرد: امسال میزان تولید گندم ما به  ۱۵ میلیوتن تن خواهد رسید. ملت ایران آگاه باشند و باید به کسی رای بدهیم که سفره اقتصادی مردم را درست کند و ادامه دهنده راه شجاعانه  دولتی باشید که  به اصلاح اقتصاد پرداخت و بایستی ریل اقتصادی از حوزه واردات به سمت تولید  سوق داده شود.
بازیاد خاطرنشان کرد: شهید رئیسی مقتدرانه،عاقلانه، شجاعانه درراه رفع تحریم ها و خنثی سازی تحریم ها اقدام کرد و این اقدام شجاعانه در تصمیم گیری عملیات وعده صادق در شورای امنیت ملی باعث شد برای همیشه تهدید نظامی از کشور رفع و به امنیت پایدار برسیم و این قدرت پایدار ، اقتصاد پایدار ایجاد خواهد کرد.
وی تاکید کرد: ما وظیفه داریم به کسی رای دهیم که شجاعت داشته باشد و همه مسئولیت داریم  که  نسبت به حفظ موقعیت ایران که به اذعان تمام نظریه پردازان ،  بعنوان رکن چهارم قدرت  جهان درکنار چین،روسیه وآمریکا  شناخته می شود ،با حضور حماسی  و با ترغیب و تشویق و گفتگوی چهره به چهره با مردم  ،حماسه ای ستودنی در جمعه پیش رو  با انتخاب اصلح ،خلق کنیم و بدانیم که انقلاب ما ریشه دار است و ریشه این انقلاب در حفظ سنگر مساجد جلوه گر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار