خبرهای داغ:
مثبت سوژه |

بسیج حقوقدانان گیلان در مساجد این استان دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد؟

سازمان بسیج حقوقدانان استان گیلان و کانون‌ها نسبت به مشاوره، معاضدت و وکالت برای عموم مردم در بقاع متبرکه و هیئات و تکیه‌ها نیز اهتمام ویژه دارد.  
کد خبر: ۹۶۱۱۰۹۰
|
۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶


«مهدی نباتی» مسئول بسیج حقوقدانان استان گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار کرد: دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی هستم و از سال ۱۳۹۸ با بسیج حقوقدانان همکاری می‌کنم.  

وی با اشاره به مهمترین ظرفیت بسیج حقوقدانان بیان کرد: بسیج حقوقدانان یکی از اقشار تخصصی بسیج است، لذا در زمینه‌های معاضدت، مشاوره و  وکالت و آزاد شدن زندانیان جرایم مالی و غیرعمد با کمک حقوقدانان و خیرین اقدام می‌کند؛ همچنین تلاش دارد تا معضلات حقوقی مردم را برطرف کند تا دغدغه‌ای در این رابطه نداشته باشند.

این عضو بسیج حقوقدانان با اشاره به ظرفیت بسیج حقوقدانان برای تحقق شعار سال نیز گفت: کارگروه‌های تخصصی را برای بررسی و واکاوی مشکل حقوقی که برخی خطوط تولید در سطح استان دارند، راه اندازی کردیم و موفق به رفع مشکل حقوقی ۲ شرکت و بازگشت کارگران به محل کار خود شدیم.  

وی با اشاره به استفاده از جایگاه و پتانسیل مساجد محلات  در شهر‌ها و روستا‌های مختلف استان گیلان بیان کرد: مساجد، پایگاه‌های اصلی و مردمی ما برای برگزاری جلسات مشاوره حقوقی هستند. سازمان بسیج حقوقدانان استان گیلان و کانون‌ها نسبت به مشاوره، معاضدت و وکالت برای عموم مردم در بقاع متبرکه و هیئات و تکیه‌ها نیز اهتمام ویژه دارد.  

نباتی با بیان اینکه جایگاه، خاستگاه و اصل بسیج به مساجد بر می‌گردد، اظهار کرد:  مساجد ظرفیت عظیمی درجامعه هستند و اگر فعالیت‌های ما خارج از مساجد باشد، از حالت بسیجی وار بودن خارج می‌شود.  

وی با اشاره به ظرفیت مساجد برای شناسایی و بکارگیری حقوقدانان گفت: اخیرا میز خدمت مشاوره حقوقی در مسجد فاطمیه منظریه رشت با حضور دادستان و چند تن ازوکلا برگزار شد. کانون‌ها نیز در شهرستان‌های مختلف استان، جلسات مشاوره حقوقی در مصلا‌ها و مساجد برگزار کردند.  

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار