تشریح برنامه‌های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر در خراسان رضوی

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: هفته احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر هم‌زمان با ماه محرم‌الحرام از یکشنبه ۱۷ تیرماه آغاز می‌شود و امسال این هفته به شعار محوری «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، نهضت حسینی؛ گفتمان زینبی» مزین شده است.
کد خبر: ۹۶۱۱۸۳۱
|
۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهدمقدس، مهدی رضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته اول محرم به منظور یادآوری اصلی‌ترین هدف جهاد الهی امام حسین علیه السلام و یارانش با عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده است. در راستای ترویج فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر و آشنايي بيشتر افكار عمومي با رويكردها و سياست‌هاي كلي ستاد امر به معروف در این ایام، شعار محوری امسال در کشور «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، نهضت حسینی؛ گفتمان زینبی» اعلام شده است.
رضایی در ادامه برنامه روزشمار هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر را تشریح کرد و گفت: امسال برنامه‌های این ایام با روزشمار پوشش اسلامی، خانواده پایدار _جوانی جمعیت، جامعه پویا _ نظارت همگانی، جامعه متعالی _ صیانت از حقوق عامه، فساد ستیزی _  آموزش عمومی، توانمندسازی اجتماعی _  مردم‌محوری، تشکل‌سازی و قانون‌گرایی، حمایت از شهروند مسئول ، اجرا می‌شود.

 وی سیاست کلی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را آموزش فعالان این عرصه در راستای ترویج صحیح فریضتین در لایه‌های مختلف جامعه دانست و افزود: بهره‌برداری از ظرفیت‌های تبلیغی و ترویجی ایام محرم برای تکریم فریضه واجب امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، تقویت ارتباط با افکار عمومی و رسانه‌ها برای نشر و تبیین فریضتین در سطح جامعه از مهم‌ترین اهدافی است که این ستاد در اجرای برنامه‌های ابلاغی مورد توجه قرار می‌دهد.

 رضایی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در این هفته اذعان داشت: خراسان رضوی در راه احیای فریضتین ۸ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است که در این ایام آیین بزرگداشتی با حضور خانواده شهدا برگزار می‌شود.

 دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی با اعلام این خبر که در این ایام عرضه مستقیم چادر مشکی و ملزومات حجاب با ۶۰ درصد تخفیف در غرفه فرهنگی واقع در خیابان شیرازی مشهد صورت خواهد گرفت، عنوان کرد: افزایش غرفه‌های فرهنگی ستاد در مجتمع‌های تجاری سطح شهر از دیگر اقدامات تبیینی در راستای ترویج فریضتین است که در این هفته انجام می‌شود.


وی با اعلام اهم برنامه‌های این هفته خاطرنشان کرد: تبلیغات محیطی در شهرها، دیدار با خانواده شهدای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه، گردهمایی مبلغان و مبلغات، هم‌اندیشی با اساتید حوزه و دانشگاه پیرامون امربه‌معروف، گردهمایی روسای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی و مدیران عرصه‌ها و ارکان طلایه‌داران معروف با رئیس ستاد امر به معروف استان، همایش تبیینی ویژه بانوان زینبی، دیدار با علما، نشست مداحان و همکاری با صداوسیما از برنامه‌های این هفته است که در راستای تبیین فریضتین اجرا می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها