خبرهای داغ:
مدیرکل صداوسیمای استان قزوین؛

محرم ۱۴۰۳ در قاب شبکه قزوین

محرم ۱۴۰۳ در قاب شبکه قزوین
انبارلویی از آمادگی رسانه برای پوشش عزاداری های استان در ایام محرم و صفر خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۱۹۴۳
|
۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰

قزوین_ به گزارش بسیج، سعید انبارلوئی بیان کرد: سیمای استان قزوین با برنامه هایی همچون پخش زنده برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در قزوین، انعکاس عزاداری مردم در شب های محرم و پخش برگزاری اجتماعات عزاداری مردمی در شهرهای استان در قالب ویژه برنامه «عزاداری حسینی» از روز اول تا دوازدهم محرم بصورت زنده عزاداری مردم در نقاط مختلف استان را پوشش می دهد. 

وی گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی در قزوین، مراسم «احلی من العسل»، مستند «باهم» پخش روضه خانگی، زیارت ناحیه مقدسه،بخش مردمانه (گزارش مردمی با موضوع محرم)، پوشش زنده نماز ظهر تاسوعا، عزاداری مردم قزوین در خیابان شهدا و پوشش زنده نماز ظهر عاشورا در قزوین و پوشش رسانه ای تجمع مردمی عزاداری صبح تاسوعا و عاشورا در نقاط مختلف استان به استقبال دهه اول محرم می رود.

انبارلویی اظهار کرد: ویژه برنامه«خیمه گاه اسلم» در ایام محرم از سیمای مرکز قزوین از شب اول محرم در 13 قسمت و به مدت هفتاد دقیقه ساعت 18:30 دقیقه به تهیه کنندگی فاطمه باقری چیزه و اجرای رامتین چیت سازان روی آنتن می رود. این برنامه با هدف معرفی سبک زندگی امام حسین علیه السلام در خانواده و اجتماع، پرداخت به موضوع سند تحول رسانه و همچنین احیاء سنت های عزاداری امام حسین علیه السلام در سیمای مرکز قزوین تولید می شود. 

«خیمه گاه اسلم» با بخش های متنوعی همچون پیام کربلا، پیرغلامان و نو غلامان، مستندهای ویژه ی تعزیه، گروه های سرود، گزارش عزاداری های سطح شهر، با حضور بزرگان مساجد، به آیین و مناسک عزاداری مردم شهر قزوین در ایام محرم می پردازد.

وی اضافه کرد: سیمای استان قزوین در دهه اول محرم و دهه آخر صفر در برنامه های روزانه و شبانه خود به موضوعاتی همچون مباحث فرهنگی-اجتماعی، مباحث مرتبط با خانواده، معارف اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب و مهدویت و انتظار نیز می پردازد.

مدیرکل صدا و سیمای استان قزوین اظهار کرد: شبكه استاني صدای مركز قزوین هم،برنامه هاي متنوعي در ایام محرم و صفر تقديم شنوندگان خواهد كرد. ویژه برنامه«موکب عشق» هر روز بعدازظهر در دهه اول محرم ضمن پوشش مراسم های عزاداری استان در بخش های مختلف به فرهنگ عاشورا، پیام های این واقعه مهم در تاریخ اسلام و معرفی شخصیت های تاثیر گذار آن می پردازد. 

انبارلویی اضافه کرد: این برنامه از شب اول محرم به مدت 90 دقیقه به تهیه کنندگی ابراهیم طاهری کیا روی آنتن می رود. این برنامه شامل بخش های متنوعی همچون معرفی هیئت های عزاداری استان، گفتگو با نوجوانان عاشورایی، شعرا و هنرمندان آئینی، بخش های نمایشی، با حضور پیرغلامان و مداحان استان، بخش های گزارشی از شهرها و روستاهای استان و انعکاس عزاداری، گفتگو با تعزیه خوانان استان و اجرای تعزیه توسط گروه های تعزیه استان است.

صدای مرکز قزوین با برنامه هایی همچون پخش مراسم زنده شیر خوارگان حسینی، ویژه برنامه عاشورا و تاسوعای حسینی، پخش زنده قرائت (زیارت ناحیه مقدسه) درعاشورای حسینی، ویژه برنامه اربعین حسینی، ویژه شهادت امام سجاد علیه السلام، شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام، ویژه برنامه رحلت حضرت رسول صلوات الله علیه به استقبال این ایام می رود.

انبارلوئی گفت: رادیو قزوین همچنین در خلال برنامه های خود با پخش نوای تعزیه خوانان،مداحان و شعرای آئینی استان، بخش کارشناسی مذهبی، گزارش مردمی و پخش نمایش رادیویی با موضوع محرم شنوندگان و عزاداران حسینی را همراهی می کند.

معاونت خبر مرکز قزوین هم باپوشش خبری رویدادها و مراسم های برگزار شده در استان با موضوع محرم و همچنین پخش گزارش های خبری ـ تولیدی از عزاداری های محرم، مردم استان را در جریان این برنامه ها قرار خواهد داد.

انبارلویی در پایان گفت: معاونت فضای مجازی هم با تولید 20 کلیپ تصویری از برگزاری مراسم محرم در شهر و روستاهای مختلف استان، روزشمار دهه اول محرم در قالب عکس نوشت و پوستر و انعکاس محرم ۱۴۰۳ در قالب کلیپ با محوریت انعکاس حضور پرشور مردم استان و توابه در ایام محرم و تاسوعا و عاشورا را در دستور کار خود دارد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار