ناظر گمرکات کردستان خبر داد:

فهرست ۱۰ قلم کالای عمده صادراتی

ناظر گمرکات کردستان گفت: ۱۰ قلم عمده کالا‌های صادر شده از این گمرکات استان شامل گوجه‌فرنگی، تراکتور کشاورزی، هندوانه، سیب‌درختی، تخم‌مرغ خوراکی، انواع بستنی، گل شلاخه بریده، گرانول، شیرخشک صنعتی و نایلون کیسه‌ای بوده است.
کد خبر: ۹۶۱۱۹۷۲
|
۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، فرامرز امیدی اظهار کرد: حجم مبادلات تجاری از گمرکات استان در سه‌ماهه سال جاری از مرز ۱.۵ میلیارد دلار عبور کرد و از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد رشد یافت و در این مدت ۴۲۸ هزار و ۶۸۱ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۹۴ میلیون و ۲۶۳ هزار دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد که از این مقدار ۳۳۴ هزار و ۴۷۵ تن به ارزش نزدیک به ۱۲۴ میلیون دلار نزد گمرکات استان اظهار و ترخیص شده است.

ناظر گمرکات کردستان اضافه کرد: ۱۰ قلم عمده کالا‌های صادر شده از این گمرکات استان شامل گوجه‌فرنگی، تراکتور کشاورزی، هندوانه، سیب‌درختی، تخم‌مرغ خوراکی، انواع بستنی، گل شلاخه بریده، گرانول، شیرخشک صنعتی و نایلون کیسه‌ای بوده است.

وی ادامه داد: این کالا‌ها به مقصد ۱۵ کشور جهان شامل عراق، سوریه، افغانستان، امارات متحده عربی، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان، گرجستان، هند، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان و بلغارستان ارسال شده است.

امیدی به کالا‌های ترخیصی از گمرکات تحت نظارت استان اشاره کرد و گفت: میزان واردات قطعی و ورود موقت از این گمرکات در سه‌ماهه ماه نخست سال ۱۴۰۳، ۶۴ هزار و ۸۱۶ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۷۵ میلیون و ۴۱۴ هزار دلار بوده است.

وی اضافه کرد: سهم واردات قطعی پنج هزار و ۸۱۳ تن به ارزش ۴۰ میلیون و ۲۵۶ هزار دلار است که در مجموع واردات و ورود موقت از نظر ارزش ۵۵ درصد و به لحاظ وزنی ۱۶۶ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات کردستان گریزی به کالا‌های وارداتی زد و بیان کرد: عمده کالا‌های وارداتی عبارت است از شمش طلا، شمش آلومینیوم، کالا‌های واسطه‌ای، ماشین‌آلات و قطعات خط تولید، مواد اولیه و اقلام مصرفی موردنیاز مرزنشینان که از کشور‌های عراق، امارات متحده عربی، اتریش، چین، ایتالیا، آلمان، و ترکیه به کشور وارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص شد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار