الگو باشیم //

درخشش نوجوان زنجانی در مسابقات رباتیک دانشگاه صنعتی شریف

زنجان_ عرشیا حاج حسنی، نوجوان ۱۶ ساله زنجانی توانست مقام اول در مسابقات رباتیک و برنامه نویسی را کسب کرده و به مسابقات جهانی راه پیدا کند.
کد خبر: ۹۶۱۲۱۷۹
|
۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶

درخشش نوجوان زنجانی در مسابقات رباتیک دانشگاه صنعتی شریف

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، عرشیا حاج حسنی، از جمله نوجوانانی است که موفق به کسب مقام اول در مسابقات رباتیک و برنامه نویسی که توسط دانشگاه صنعتی شریف که سال گذشته برگزار شده بود برنده شود و به مسابقات جهانی در این رشته‌ راه پیدا کند.

این نوجوان فعال علاوه بر فعالیت در رشته برنامه نویسی و رباتیک در پروژه‌های تحقیقی و پژوهشی دانش آموزی فعالیت غیر درسی داشته و از بسیجیان فعال پایگاه ثامن الائمه(ع)حوزه شهدای ابهر می‌باشد.

این نوجوان در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان گفت: عرشیا حاج حسنی هستم ،متولد ۱۳۸۷ شهرستان ابهر استان زنجان و در حال حاضر ۱۶ ساله و در کلاس نهم درس می‌خوانیم و یک خواهر کوچکتر از خودم دارم.

 بنده از سال ۱۴۰۰ اول به دلیل علاقه و همچنین با دیدن کارها و برنامه‌های گروه‌های مختلف فعال بخصوص نوجوانان هم سنم خودم در این زمینه بیشتر به فعالیت در رباتیک و برنامه نویسی علاقمند شدم و بعد از تحقیقات و پرس و جو به سمت این رشته رفتم و در ابتدا مادرم مشوق اصلی من بود.

در خصوص مسابقاتی که شرکت کردید و مقام اول به دست آوردید بفرمایید.

این مسابقات در ۱۷ اسفند۱۴۰۲ در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد که در واقع رقابت برای ورودی مسابقات ولینگونگ دبی بود که ۲ هزار دانش آموز در رده‌های سنی ۱۶ الی ۱۸ ساله از سراسر کشور با طرحها و ایده‌های مختلف و جدید در این مسابقات شرکت کرده بودند که من هم بعد از گذراندن مراحل مقدماتی به این مسابقات راه پیدا کردم.

این نوجوان در خصوص طرح و ایده خود گفت؛ طرح من در زمینه برنامه نویسی با استفاده از سنسورهای مادون قرمز و نوربود تا ربات بتواند پیاده رو، خیابان،سرعت‌گیرها را تشخیص داده و سرعت خود را بر طبق این موارد تنظیم کند.

در مورد حس و حالتون وقتی که برنده شدید بگید؛ با توجه به اینکه این مسابقات اولین حضور و تجربه‌ من بود، وقتی اسم خودم را از بلندگو به عنوان نفر اول شنیدم اصلا باور نمی‌کردم چون هیچکس انتظار نداشت من اول بشم و حتی همه خانواده قبل از مسابقه به من دلداری می‌دادند اگر باختم ناراحت نشم و واقعا حس شادی و غرور وصف ناشدنی داشتم.

 این نوجوان موفق در ادامه گفت: با وجود کسب مقام قهرمانی اما به دلیل هزینه‌های بالا و همچنین نداشتن تجهیزات و امکانات نتوانستم در مسابقات خارج از کشور شرکت کنم، و متاسفانه از طرف هیچ ارگان و یا سازمانی نیز حمایت نشدم.

وی در خصوص هدف خودش برای آینده گفت؛ هدف من این است که بتوانم طرحم را توسعه داده و در مسابقات آینده شرکت و همچنین جهانی شرکت کنم و برای خانواده و کشورم افتخارآفرینی کنم.

دلت می‌خواهد در آینده چه شغلی داشته باشی؟من به رشته ریاضی علاقمند هستم و دوست دارم در آینده مهندس الکترونیک و برنامه‌نویس بشوم.

در رسیدن به موفقیت چه کسانی مشوق شما بودند؟ من موفقیت‌ خودم رو مدیون الطاف خداوند هستم، بعد از آن تلاش‌های بسیاری که برای رسیدن به هدفم داشتم و از پدر ومادرعزیزم نیز تشکر میکنم، که با تلاش بی دریغ‌شان مشوق من بودند و همچنین از مربی خود که راهنمای من در این مسیر بودند تشکر می‌کنم.

 وحرف پایانی؟ با توجه به اینکه هزینه در خصوص خرید تجهیزات بالا است، دوست دارم از طرف سازمان و یا ارگانی حمایت بشوم تا با تجهیزات کامل و به روز بتوانم در مسابقات شرکت کرده و افتخار آفرین باشم.

فاطمه عسگری 

ارسال نظرات
پر بیننده ها