در فارسان برگزار شد؛

دوره آموزشی شیوه های امر به معروف و نهی از منکر

دوره آموزشی شیوه های امر به معروف و نهی از منکر
دوره آموزشی شیوه های امر به معروف و نهی از منکر با حضور ۱۰۸ نفر از کارکنان شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان سیدالشهداعلیه السلام فارسان در سالن غدیر شبکه بهداشت برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۱۲۲۴۸
|
۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام محمد حسین عسگری بیان کرد:اولین کار یک مسلمان شناخت اسلام است، برای شناخت اسلام باید خداشناسی، معادشناسی، اصول شناسی و... صورت گیرد، از این رو ما ابتدای دوره موضوع اسلام شناسی را قرار دادیم

وی افزود:مگر می‌شود بدون اثبات اختیار، امور فطری، وحی، قرآن، جامعیت و خاتمیت اسلام، امامت و مهدویت وارد بحث امر به معروف و نهی از منکر شویم. هر مسلمانی در هر کاری می‌خواهد وارد شود باید مبانی اسلام را بشناسد که فریضتین یکی از این موضوعات است.توسعه و ترویج مفاهیم قرآنی، دینی و اسلامی از راهکارهای اساسی مقابله با توطئه‌های دشمنان دانست‌.

حجت الاسلام عسگری یادآور شدند:پس از شناخت اهمیت و ضرورت امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو فریضه­ واجب بر هر مسلمان و راه رسیدن جامعه به سعادت و حرکت به سوی خیر، لازم است شیوه­ های ساده و کاربردی اجرای آن آموزش داده شود تا هر مکلف بتواند با موقعیت ­شناسی و طبق شرایط مختلف، بهترین شیوه را برگزیند و به آن عمل کند. تذکر معمولا برای غالب افراد خوشایند نیست و ممکن است ناراحتی و اختلاف ایجاد کند. پس اگر آمر یا ناهی، به عنوان یک مصلح اجتماعی، دغدغه­ های جز وظیفه­ محوری و خداجویی، اصلاح افراد و جامعه و خیرخواهی و اخلاص ­مداری نداشته باشد، باید بتواند طوری تذکر دهد که مخاطب بدون ناراحتی و اجبار، به سمت اصلاح متمایل شود. رسیدن به این مرحله مستلزم دانستن برخی نکات و به کارگیری آن­ها در شرایط متناسب است. برخی چالش­ها و ظرایفی در اجرای این دو فریضه وجود دارد که آمر و ناهی باید پاسخ مناسب و واکنش صحیح نسبت به آن­ها را بیاموزد و تمرین کند تا تذکراتش به هدف اصلاح برسند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار