خبرهای داغ:

پیگیری مشکل کم آبی در برخی مناطق شهرستان دزپارت

طرح آبرسانی به شهرستان دزپارت تاکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت کاری داشته است.
کد خبر: ۹۶۱۲۵۴۹
|
۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، شهرستان دزپارت که در کنار دریاچه سد کارون سه و رودخانه کارون قرار دارد با مشکل کمبود و افت فشار آب روبرو می‌باشد. شهروندان این منطقه ضمن گله مندی از این مشکل خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

معاون آبرسانی شرکت آب و فاضلاب خوزستان شامگاه سه شنبه (١٩ تیر ماه) در گفتگو با خبر ٢٣ شبکه خوزستان گفت: در گذشته آب شهر دهدز و ۴۰ روستای شهرستان دزپارت از طریق سه چاه تامین می‌شد که به علت خشکسالی و پایین آمدن تراز این چاه‌ها آبرسانی به این مناطق با مشکل مواجه شد. مطالعات طرح آبرسانی به این نقاط در سال ۱۴۰۰ انجام و مناقصه اجرای آن در سال ۱۴۰۱ صورت گرفت.

افشین محمدی افزود: این طرح شامل ۱۷ کیلومتر خط انتقال سه هزار و ۵۰۰ فولادی، سه ایستگاه پمپاژ، سه مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی و یک اسکله آبگیر در کنار دریاچه سد کارون سه است که اعتبار کلی آن ۳۰۰ میلیارد تومان است. تاکنون این طرح بین ۷۰ تا ۷۵ درصد پیشرفت کاری داشته است.

وی اظهار کرد: از مجموع ۱۷ کیلومتر خط انتقال بیش از ۱۶ کیلومتر آن اجرا شده است و در صورت تامین اعتبار ظرف ۵ تا ۶ ماه آینده به بهره برداری کامل خواهد رسید و به صورت ۲۴ ساعته آب شهر دهدز و ۴۰ روستای شهرستان دزپارت به صورت پایدار خواهد بود.

محمدی عنوان کرد : به صورت ساعتی از طریق تانکر آب به مناطق مختلف شهرستان دزپارت منتقل می یابد و ۴ تانکر مستقر شده است و از روز چهارشنبه این تعداد به ۶ تانکر افزابش خواهد یافت. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار