خبرهای داغ:

فرهنگ سازی امر حجاب با ایجاد غرفه‌های عرضه پوشاک اسلامی در شاهرود/دغدغه همگانی حجاب در جامعه

شاهرود_ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود با بیان اینکه اولویت موضوع عفاف و حجاب باید دغدغه همه ما باشد، گفت: باید با ایجاد نمایشگاه‌های عرضه پوشاک ارزان حجاب، فرهنگ‌سازی گسترده در این امر انجام پذیرد.
کد خبر: ۹۶۱۲۵۹۸
|
۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲

فرهنگ سازی امر حجاب با ایجاد غرفه‌های عرضه پوشاک اسلامی در شاهرود/دغدغه همگانی حجاب در جامعهبه گزارش خبرنگار بسیج، سرهنگ عبدالله یونسیان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود در نشست هماهنگی مراسم ۲۱ تیر ماه روز ملی عفاف و حجاب و شورای امر به معروف و نهی از منکر سپاه شهرستان، ضمن عرض تسلیت ایام ماه محرم و قبولی عزاداری ها، یکی از دغدغه‌های اصلی سپاه ناحیه شاهرود را ترویج انجام تکلیف امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد و افزود: اولویت موضوع عفاف و حجاب باید دغدغه همه ما باشد.
وی خاطر نشان کرد: الحمدالله در سطح شهرستان با تعامل و همکاری بسیجیان شاهد اتفاقات مثبتی در ترویج پوشش اسلامی هستیم که باید تداوم یابد.
یونسیان تصریح کرد: چند پایگاه بسیج شاخص در بحث دوخت پوشش فاخر ایرانی و اسلامی داریم که با ایجاد غرفه‌های فرهنگی و حمایت همه جانبه از این تولید کنندگان لباس‌های فاخر، در راستای عفاف و حجاب و ذیل معاونت فرهنگی با ایجاد نمایشگاه‌ها به ویژه در مرکز شهر و کانون جوانان بسیج، فرهنگ سازی گسترده در این امر صورت خواهد گرفت.
حجت الاسلام عیسی سلیمانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شاهرود نیز در این جلسه موضوع عفاف و حجاب را اولویت همگانی قطعی عنوان کرد و بر اجرای کار‌های زیر بنایی تاکید و افزود: تشویق حوزه‌ها در برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های مرتبط با موضوع عفاف و حجاب و حمایت همه جانبه از آنها و استفاده از ظرفیت اساتید اهل فن در مباحث اهمیت پوشش اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.
سلیمانی خاطر نشان کرد: بر اساس آیات قرآن دختران ما باید بداند حجاب و عفاف به نفع آنان است و حجاب ضامن امنیت یک بانو است.
فرهنگ سازی امر حجاب با ایجاد غرفه‌های عرضه پوشاک اسلامی در شاهرود/دغدغه همگانی حجاب در جامعهوی تصریح کرد: در موضوع تبیین عفاف و حجاب مدارس از اهمیت بالایی برخور دار هستند و باید تعامل سپاه و آموزش و پرورش در بحث اهمیت حجاب به دختران در سنین پایین مورد توجه جدی قرار گیرد.
سلیمانی با تاکید اهمیت این موضوع در دانشگاه ها، گفت: حجاب یک ارزش بالاست و تضمین کننده امنیت یک بانوی مسلمان است.
مصطفی نوروزی جانشین معاونت فرهنگی هنری سپاه شهرستان نیز با اشاره به برگزاری جلسات مختلفی با بسیج دانش آموزی در راستای تعامل و اهمیت ترویج عفاف و حجاب ذیل معاونت فرهنگی، افزود: کار‌های زیر بنایی خوبی در حوزه فرهنگی ناحیه انجام گرفته است که تداوم خواهند داشت.
در این نشست جعفر اسماعیلی معاونت اجتماعی و دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه شاهرود با اشاره به تقارن پنج محرم و روز ملی عفاف و حجاب، اظهار کرد: امیدواریم در این روز بانوان شهرستان در کنار بسیجیان ایجاد پوشش اسلامی را فرهنگ سازی نمایند
وی افزود: معاونت اجتماعی سپاه ناحیه شاهرود با تعامل با بسیج طلاب و روحانیون و کانون بسیج مداحان و با استفاده از ظرفیت این دو کانون، اشعار مرتبط مداحی‌های تبیین کننده پوشش را تهیه تا به ارتقا و ترویج عفاف و حجاب کمک کنند.
فرهنگ سازی امر حجاب با ایجاد غرفه‌های عرضه پوشاک اسلامی در شاهرود/دغدغه همگانی حجاب در جامعهاسماعیلی خاطر نشان کرد: در بحث کارگروه رسانه که ذیل بسیج رسانه تعریف شده است، تهیه و تولید محتوا پیرامون مسئله مهم ترویج عفاف و حجاب طبق دستورالعمل از حوزه‌ها و پایگاه‌های شاخص، غرفه طراحان پوشش اسلامی با همکاری صدا و سیما و فضای مجازی پیگیری می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برخی پایگاه‌های بسیج در بحث پوشش فاخر عملکرد‌های عالی داشتند که باید معرفی شوند، گفت: ایجاد غرفه‌های روایتگری و روشنگری در اهمیت عفاف و حجاب در برنامه‌ها مورد توجه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار