مثبت سوژه/ الگو محوری؛

چرتکه باعث فعال شدن نیمکره چپ مغز می‌شود/ تأثیرپذیری از زندگی اهل بیت (ع) را مدنظر قرار دهیم

دانش‌آموز دارنده مدال طلای مسابقه خانه ریاضیات تهران، گفت: چرتکه باعث فعال شدن نیمکره چپ مغز انسان می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۲۸۱۷
|
۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹

باران ابراهیمی دانش‌آموز پایه هشتم دبیرستان شهید تیمسار فلاحی ناحیه یک کرج، در گفتگو با خبرنگار افتخاری خبرگزاری بسیج از البرز، بیان کرد: از کلاس اول ابتدایی به دلیل علاقه فراوان، شروع به فعالیت در رشته چرتکه کردم و در سن ۱۱ سالگی یعنی بعد از گذشت حدود ۵ سال، مدرک بین‌المللی گرید ۲ را از کشور مالزی دریافت کردم، همچنین در رشته علوم پایه هم در مسابقه خانه ریاضیات تهران توانستم مدال طلا را کسب کنم.

چرتکه باعث فعال شدن نیمکره چپ مغز می‌شود/ تأثیرپذیری از زندگی اهل بیت (ع) را در زندگی مدنظر قرار دهیم

وی افزود: به چرتکه، محاسبات ذهنی و مباحث علمی بسیار علاقه دارم به همین دلیل در اوقات فراغت خود تصمیم گرفتم، در این مسابقه شرکت کنم و هدفم از شرکت در این مسابقات، محک زدن اطلاعات خود بود که خدا را شکر توانستم رتبه اول و مدال طلا را نیز کسب کنم.

این دانش‌آموز موفق خاطرنشان کرد: رشته چرتکه مانند زبان انگلیسی،  فرّار است و تمرین و تلاش زیادی باید داشته باشیم که مطالب را فراموش نکنیم، چرتکه علاوه بر افزایش سرعت محاسبات ذهنی، نیمکره چپ مغز ما را فعال می‌کند و باعث افزایش اعتماد به نفس، افزایش تمرکز و توجه، افزایش سطح هوش و پرورش خلاقیت نیز می‌شود و همچنین در زندگی و حل مسائل حسابی، فواید بسیاری دارد، به‌طور مثال؛ من پیش از اینکه به پایه سوم بروم، ضرب و تقسیم را آموخته بودم.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های مورد علاقه خود، گفت: به دلیل اینکه از کودکی در مجالس تعزیه‌خوانی حضور داشتم، سؤالات زیادی درباره امامان و شهدا برایم پیش می‌آمد که با خواندن کتاب‌ها و منابع گوناگون و سوال کردن از معمم‌ها به اهل بیت (ع) علاقه‌مند شدم و همین علاقه باعث فعالیت بنده در نمایش و تئاتر مذهبی نیز شد که تقدیرنامه‌ای هم بابت این موضوع از سپاه امام حسن مجتبی (ع) دریافت کردم.

ابراهیمی با بیان اینکه روایت‌ها گاهی ممکن است متفاوت باشند و هر کس با سلیقه خود عنوان کند، تصریح کرد: به نظر من درستی و صحیح بودن روایات مهم نیست بلکه مهم‌تر از آن درسی است که ما با خواندن این روایات از امامان و اهل بیت (ع) می‌گیریم که در  زندگی ما موثر واقع می‌شود.

دانش‌آموز مدال‌آور مسابقه خانه ریاضیات با بیان اینکه مشوق اصلی من زمینه محاسبات، خانواده هستند که همواره با انگیزه و حمایت‌هایشان باعث شرکت بنده در مسابقات مختلف می‌شوند، خطاب به دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: حتما رشته‌ای که به آن علاقه‌مند هستید را دنبال کنید. مطالعه بالایی در زمینه امامان و شهدا داشته باشید و اگر به رشته تئاتر مذهبی هم علاقه‌مند هستید، می‌توانید از طریق فراخوان‌ها وارد عرصه تئاتر و نمایش مذهبی شوید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار