خبرهای داغ:

امر به معروف و نهی از منکر «ریل شریعت احکام الهی» است

معاون سیاسی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: تمام فرایض دینی در ریل امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۲۹۴۴
|
۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۷

سرهنگ پاسدار بهمن شهریاری معاون سیاسی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: فلسفه حرکت امام حسین (ع) و قیام عاشورا، احیای دین خدا و سنت پیغمبر و پاک کردن تکلیف و دین خدا از انحراف بو‌د.

او افزود: این انحراف از سال ۱۱ هجری تا سال ۶۱ هجری تقریبا به مدت ۵۰ سال از سوی دشمنان اسلام رقم خورد و موجب تغییر در رفتار جامعه مسلمان شد و حاصل آن نیز این بود که امام حسین مجبور به قیام شد.

سرهنگ پاسدار شهریاری ادامه داد: امام حسین (ع) باید پس از پیامبر به تعلیم و توسعه احکام اسلام می‌پرداخت، اما از مدینه به مکه هجرت کرد ولی حج را ناقص گذاشت و نشان می‌دهد که یک موضوعی واجب‌تر از تعلیم احکام دین و حتی حج است که همان «احیای اصل دین» بود.

او اضافه کرد: در این هفته ما نیز برنامه‌هایی در همین جهت داریم، زیرا به گفته امیر المومنین «اگر که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک بشود، اشرار جامعه حاکم می‌شوند.»

سرهنگ بهمن شهریاری امر به معروف را «ریل شریعت احکام الهی» دانست و یادآور شد که تمام فرایض دینی در ریل امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شود.

او بیان کرد: اگر ما در کشور و استان نسبت به احیا این فریضه وظیفه‌ای داریم اکنون باید برنامه‌های متعدد اجرا کنیم؛ از جمله تقدیر از ظرفیت‌های مردمی در طرح نور و تقدیر از فعالین دستگاه‌ها، زیرا که یکی از ماموریت‌های امر به معروف این است که همه دستگاه‌ها «شورای امر به معروف و نهی از منکر» داشته باشند.

سرهنگ پاسدار شهریاری در ادامه گفت: بر اساس بررسی‌های ما بیشترین کارکرد در بعضی دستگاه‌ها هست و برخی دستگاه‌ها نیز در حوزه امر به معروف همکاری نداشتند که ما توجه به این مسئله را در اولویت قرار می‌دهیم.

او با بیان اینکه سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مربوط به امر به معروف خواهد بود، افزود: امر به معروف و نهی از منکر در عرض دولت‌ها است و با تغییر دولت‌ها تغییر نمی‌کند.

معاون سیاسی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان اظهار داشت: امام در مورد امر به معروف می‌فرماید «یک مجموعه‌ای درست بشود که حتی اگر رهبر جامعه هم خدای نکرده مرتکب منکری شد، بتواند امر و نهی بکند» بنابراین تفاوتی نمی‌کند که چه کسی فرماندار یا استاندار باشد، زیرا وظایف این مجموعه احیای امر الهی است و بهترین ظرفیت آن نیز پای کار آوردن مردم است، زیرا انقلاب و دین خدا به کمک مردم و امت حل می‌شود در غیر اینصورت توفیقی نخواهیم داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار