مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان مرکزی

سامانه‌های نوین آبیاری در ۷۶ هزار هکتار از مزارع استان مرکزی اجرا شد

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان مرکزی از اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی استان خبر داد و گفت: از مجموع ۱۶۲ هزار هکتار اراضی مستعد به سامانه‌های جدید آبیاری، اکنون ۷۶ هزار هکتار به این سامانه‌ تجهیز شده است.
کد خبر: ۹۶۱۳۳۲۱
|
۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵

رسول شمسی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اجرای اجرای طرح‌های آب و خاک در استان گفت: امسال بیش از ۲۰۰ طرح آب و خاک با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان در استان در حال اجراست.

وی درخصوص تجهیز اراضی استان به سامانه‌های نوین آبیاری گفت: در راستای افزایش بهره‌وری از آب کشاورزی و بهره‌برداری از سامانه آبیاری، از مجموع  ۱۶۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی مستعد اجرا در استان، تاکنون ۴۹ درصد این زمین‌ها به انواع سامانه‌های آبیاری نوین تجهیز شده‌ است.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بازدهی آب در آبیاری غرقابی را ۳۳ درصد عنوان و تصریح کرد: اجرای طرح‌های آبیاری نوین افزایش ۷۵ تا ۹۰ درصدی بهره‌وری آب در بخش کشاورزی را به همراه دارد.

شمسی با یادآوری اینکه ۷۶ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به سامانه‌های جدید آبیاری مجهز شده است، خاطرنشان کرد: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری یکی از روش‌های اصلی و کاربردی مدیریت آب در مزارع است که منجر به افزایش راندمان و بهره‌وری مصرف آب در مزرعه و پایداری تولیدات محصولات کشاورزی می‌گردد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار