اسماعیلی:

وظیفه ما حمایت از دولت منتخب است

همدان-فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه دکتر پزشکیان، رییس جمهور ۸۵ میلیون ایرانی است، گفت: دعواهای سیاسی و رقابت‌ها برای قبل از انتخابات است، در حال حاضر فقط وظیفه حمایتی داریم تا دولت جدید مستقر شود.
کد خبر: ۹۶۱۳۴۸۲
|
۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۸
وظیفه ما حمایت از دولت منتخب است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سلمان اسماعیلی در شورای اداری شهرستان ملایر ضمن گرامیداشت شهدای دفاع مقدس و امنیت و به ویژه شهدای خدمت، شهید آیت الله رئیسی را خدمتگزاری صدیق، مردمی و دلسوز خواند که سیاست خارجی را می‌فهمید و اهل تعامل بود اما بر عزت و اعتبار ملی پایبندی داشت و ضمن رعایت خطوط قرمز، دنیا را با منافع ملی مردم همراه می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی در سیاست داخلی شجاع و پیگیر و مدافع مستضعفین و اهل عدالت بود، افزود: باید نام و یاد او را گرامی بداریم تا الگویی برای همه خدمتگزاران شود.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اصل ۱۳۱ قانون اساسی، بیان کرد: پس از این شهادت بزرگ و بنا بر قانون که در صورت فقدان رئیس جمهور باید ظرف ۵۰ روز رئیس جمهور بعدی تعیین شود، با اینکه هنوز خستگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را بر تن داشتیم به ویژه که در ملایر و برخی شهرها دو مرحله‌ای برگزار شد، اما ساعاتی پس از شهادت شهدای خدمت، جلسات انتخاباتی شکل گرفت و ستاد انتخابات فعال شد.

وی برگزاری دو مرحله انتخابات ریاست جمهوری در تراز کشور و در نقاط مختلف ایران را نشان دهنده ساز و کار قوی کشور در حوزه برگزاری انتخابات دانست و تصریح کرد: انتخاباتی با امنیت، صحت، سلامت و با کمترین حاشیه و اعتراض برگزار شد که قابل افتخار و دفاع است و از همه برگزارکنندگان انتخابات در سطح ملی و استانی و به ویژه شهرستانی تشکر می‌کنم.

اسماعیلی ادامه داد: با وجود خواب‌هایی که دشمنان و بدخواهان نظام برای این انتخابات در حوزه امنیت و زیرساخت‌ها دیده بودند اما خوشبختانه با اقتدار قابل قبولی برگزار شد.

وی به مشارکت قابل قبول مردم در انتخابات پس از چند سال اشاره و اظهار کرد: پس از چند دوره، نرخ کاهش مشارکت شکست و در مرحله دوم انتخابات نرخ مشارکت افزایشی شد و برخی تحریم انتخابات را شکستند و انتخابات را در سلامت و صحت پذیرفتند و ظرف یک هفته ۵۵ میلیون رأی در صندوق‌های رأی این کشور انباشته شد.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه در شهرستان شاهد افزایش میزان مشارکت نسبت به انتخابات اسفند ماه بودیم، از مردم و داوطلبان ستادهای انتخاباتی و همه مجموعه‌هایی که نقشی در این مسئله مهم داشتند و یکبار دیگر حقانیت نظام را به نمایش گذاشتند، قدردانی کرد.

وی در ادامه ضمن تبریک به منتخب ملت دکتر پزشکیان، گفت: اکثریت جمهور مردم دکتر پزشکیان را به عنوان رییس جمهور منتخب انتخاب کردند؛ شخصیتی از درون نظام که سال‌ها در کسوت نمایندگی مجلس بوده و نائب رئیس مجلس دهم و متصدی وزارت بهداشت در دولت ششم از جمله سوابق وی است؛ دکتر پزشکیان با قرآن و نهج البلاغه انس و روحیه مردمی و ساده‌زیستی دارد.

وی به مواضع خوب دکتر پزشکیان پس از انتخابات اشاره کرد و گفت: دکتر پزشکیان، رییس جمهور ۸۵ میلیون ایرانی است فارق از اینکه رای داده باشیم و یا در انتخابات شرکت کرده باشیم، وظیفه حمایت و کمک به دولت چهاردهم را داریم.

اسماعیلی مقام معظم رهبری را بزرگترین حامی و مدافع دکتر پزشکیان دانست و مطرح کرد: دعواهای سیاسی و رقابت‌ها برای قبل از انتخابات است، فرصت برای نقد و انتقاد زیاد است اما در حال حاضر فقط وظیفه حمایتی داریم تا دولت جدید مستقر شود.

وی جابجایی و تغییر مدیران را طبیعی و حق هر دولتی خواند و گفت: هر دولتی متناسب با سیاست‌ها و اهدافش افرادی را برای پیشبرد برنامه‌ها انتصاب می‌کند اما تا لحظه آخر تعهد و دِین به مردم و کشور داریم و هر مدیری در هر جایگاهی باید کارش را با قدرت و انگیزه بیشتر انجام دهد.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه حتما جابجایی‌ها به نفع کشور خواهد بود، گفت: تردید و معطل شدن و از دست دادن قدرت تصمیم‌گیری و معطل کردن کارها سم است و مردم این را نمی‌پذیرند چرا که همه ما را دولت جمهوری اسلامی می‌دانند.

وی یکی از انتظارات ویژه در مناسبت‌های محرم و صفر را حمایت صد درصدی دستگاه‌های اجرایی در چهارچوب وظایف از مواکب و هیئات مذهبی دانست و تاکید کرد: باید برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین و اعزام هزاران زائر آماده شویم به علاوه اینکه این شهرستان مسیر عبور هزاران زائری است که راهی کربلا می‌شوند.

اسماعیلی ضمن اشاره به آغاز فصل جشنواره‌های گردشگری و صنایع‌دستی پس از ماه صفر، خواستار آمادگی و برنامه‌ریزی کامل دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری این جشنواره‌ها شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها