ایجاد سه صندوق قرض‌الحسنه در شهر جدید گلبهار

حمایت از کار آفرینان با ایجاد سه صندوق قرض الحسنه

مسئول بسیج سازندگی ناحیه گلبهار گفت: در سه ماه اول امسال در حوزه تسهیل‌گری با همکاری صنف خیاطان زنانه و مساجد، سه صندوق قرض الحسنه در مساجد شهر ایجاد شده که بازده بسیار خوبی داشته است.
کد خبر: ۹۶۱۳۵۰۳
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶

علی اصغر تاج نیا در حاشیه اردوی جهادی بسیج جامعه پزشکی در گلمکان در گفتگو با خبرنگار بسیج، اظهار کرد: با ارتباطی که بسیج جامعه پزشکی شهرستان گلبهار با بسیج جامعه پزشکی مشهد برقرار کرد، حدود سه تیم ۱۵ تا ۳۰ نفره از شهرستان و یک تیم ۲۸ نفره پزشک از بیمارستان رضوی در منطقه گلمکان برای برگزاری یک اردوی جهادی پزشکی حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه این اردو تا عصر ادامه خواهد داشت‌ ادامه داد: در این اردو، پزشکان با تخصص دندانپزشکی، زنان، مامایی و چشم پزشکی حضور دارند، همچنین پایش قند خون نیز انجام می شود، در این اردو بیماران به صورت رایگان ویزیت می شوند و دارو نیز رایگان به بیماران داده می شود.

حمایت از کارآفرینان

مسئول بسیج سازندگی ناحیه گلبهار در خصوص دیگر اقدامات این نهاد در سه ماه اول امسال گفت: در راستای تسهیل‌گری سه صندوق قرض الحسنه در مساجد برای حمایت از کار آفرینان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: یکی از صندوق ها در ماه نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان وام و تسهیلات به کار آفرینان پرداخت می کند، پرداخت ها در مسجد امام موسی کاظم جمع اوری شده و هر ماه به سه نفر به صورت قرعه کشی پرداخت می شود؛ پرداخت اقساط به صورت ماهیانه مثل صندوق های قرعه کشی خانگی است سه گروه هستند و هر گروه ۱۰۰ میلیون تومان واریزی را در بانک سپه حساب باز شده است انجام می دهند و بعد از طریق صندوق که در بانک سپه حساب دارد پرداخت انجام می شود.  

مسئول بسیج سازندگی شهر جدید گلبهار عنوان کرد: در عرصه عمران با توجه با بارندگی امسال و سیلی که رخ داد با توجه به تلفات دامداران و زنبور داران، ۱۲۰ گروه جهادی سازماندهی شدند و در این گروه ۸۰۰ نفر کار در روز انجام گرفت.

طرح آبخیز تا جالیز

وی در خصوص طرح آبخیز تا جالیز که در کل کشور توسط بسیج سازندگی در حال اجرا است نیز اظهار داشت: دو قنات را در دست داشتیم قنات سر بش اسجیل و قنات روستای قوش آباد که با جهاد تفاهم نامه های انجام شده و کار شروع شده است؛ همچنین احتمال اینکه قنات احمد آباد گلمکان را هم در دستور کار قرار دهیم وجود دارد.

تاج نیا گفت: لایروبی دو استخر کشاورزی را در دست کار داریم که یکی از آنان شروع شده است در روستای چنار، با توجه به اینکه ناحیه ما تازه تاسیس است امکانات کمی داریم که نیازمند حمایت بسیج سازندگی استان هستیم که امیدواریم در این حوزه به ما کمک رسانی شود.

 

وی افزود: در عرصه راه سازی و اسفات جاده نیز ۲۵۰ تن قیر با کمک بسیج استان تعلق گرفته است که ۱۰۰ تن برای آسفالت بین راه مزارع روستای سلمان آباد به کاهو به فاصله ۱۱ کیلومتر بوده، که ۶ کیلومتر ان اسفالت شده است، ۵ کیلومتر دیگر نیز بعد از زیر سازی انجام خواهد شد. به گلزار شهدای روستای فریزی نیز ۱۰۰ تن قیر تخصیص داده شد که ۹۶ تن، آزاد شده و در اختیار کارخانه قیر قرار گرفته؛ زیر سازی صورت گرفته؛ قرارداد ان هم دیروز بسته شده و از شنبه هفته آینده آسفالت آن شروع خواهد شد.  

وی در پایان تصریح کرد: در بحث قرارگاه اقتصاد، مقاومتی ۲۷ تسهیلات معادل ۵میلیارد تومان از ابتدای سال انجام شده ، تعداد، دو نمایشگاه عرضه محصولات برپا شده، همچنین افتتاح یک کارگاه خیاطی برای بانوان بی سرپرست از اقدامات دیگر بسیج سازندگی شهر جدید گلبهار بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار