فرماندار دهگلان خبر داد:

۱۲۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه زیرساخت‌های ورزشی دهگلان

فرماندار دهگلان گفت: موضوع ورزش‌و‌جوانان، موضوعی دوبعدی است و نباید فقط یک بعد آن‌را در نظر گرفت و بعد دیگر را رها کرد، در شهرستان به ورزش اهمیت داده شده، اما در حوزه جوانان اقدام خاصی صورت نگرفته است لذا نباید از جوانان غافل شد.
کد خبر: ۹۶۱۳۶۰۰
|
۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، نشست هم‌اندیشی رؤسای هیأت‌های ورزشی، جمعی از ورزشکاران و مسئولان سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان با حضور فرماندار دهگلان، نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، جمعی از مسئولان و رؤسای ادارات شهرستان به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه ورزش در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

حمید معتصمی، فرماندار شهرستان دهگلان اظهار داشت: بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به توسعه زیرساخت‌های ورزشی شهرستان دهگلان اختصاص خواهد یافت.

معتصمی در ادامه گفت: دهگلان در زمینه زیرساخت‌های ورزشی نسبت به سرانه استان عقب‌تر بوده و در حال حاضر فاقد سالن سرپوشیده جهت برگزاری مسابقات است.

فرماندار دهگلان اذعان داشت: مسئله اعتیاد در میان نوجوانان و جوانان شهرستان در حال افزایش و روندی صعودی داشته است، ریشه این موضوع ناشی از بیکاری و نبود اشتغال در بین جوانان و همچنین عدم وجود زیرساخت‌های ورزشی برای آنان است.

رئیس ستاد بحران شهرستان دهگلان عنوان کرد: مطالبه بسیاری از مردم شهر و روستا‌های تابعه، مربوط به نبود فضای‌ورزشی حتی در مقیاس کوچک برای اوقات فراغت جوانان است.

رئیس شورای تامین شهرستان دهگلان یادآور شد: در بحث اعتبارات، اگر نگاه و انتظار ما، حل‌وفصل مسائل شهرستان از طریق اعتبارات باشد، بی‌شک انتظاری بیهوده خواهد بود، به این دلیل که زمانبر بوده و نیازمند زمان است.



معتصمی در ادامه مطلب افزود: شهرستان دهگلان از لحاظ پرورش نخبه و قهرمان‌های ورزشی غنی می‌باشد، ما حتی در سطح روستا‌های شهرستان نیز نخبه‌های ورزشی فراوانی را دارا هستیم که نیاز به شناسایی آنها داریم تا بتوانیم از آنها حمایت و پشتیبانی لازم را به‌عمل آوریم.

وی در ادامه ابراز کرد: در حال حاضر ۲۸ هیأت ورزشی فعال را در سطح شهرستان دهگلان داریم که ۲۰ هیأت آن اکنون فعال هستند، نیاز داریم تا هیأت‌های غیرفعال را احیا کنیم.

معتصمی فرماندار دهگلان بیان کرد: موضوع ورزش و جوانان، موضوعی دو‌بعدی است و نباید فقط یک‌بعد آن را در نظر گرفت و بعد دیگر را رها کرد، در شهرستان به ورزش اهمیت داده شده، اما در حوزه جوانان اقدام خاصی صورت‌نگرفته است، نباید از جوانان غافل شد.

وی تأکید داشت: نیروی خدوم انتظامی، مسئولیت حفظ ثبات و امنیت برگزاری مسابقات ورزشی در شهرستان دهگلان را بر عهده بگیرد.

معتصمی گفت: احیای هیأت سوارکاری در شهرستان دهگلان از جمله اقداماتی بود که از سال گذشته مورد پیگیری قرار گرفت و در حال توسعه آن هستیم، سوارکاری از ورزش‌های پرطرفدار شهرستان می‌باشد.

محمد رسول شیخی زاده، نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، به عدم حمایت معادن و واحد‌های بزرگ تولیدی از بخش ورزش در شهرستان اشاره کرد و در ادامه افزود: نیاز است متولیان واحد‌ها از واحد‌های هم‌تراز در سایر استان‌های دیگر بهره ببرند، که به روشی از ورزش حمایت کنند.

شیخی زاده تشریح کرد: به عنوان عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، در جلساتی که با وزیر پیشنهادی و جدید ورزش و جوانان خواهم داشت، شرکت می‌کنم، هدف احیای ورزش شهرستان است.

نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: باید روشنگری شود که دلیل غیرفعال بودن بعضی هیأت‌های ورزشی چیست؟ اگر موضوع نبود امکانات است، باید پیگیری شود، برای رفع مشکلات حوزه ورزش نیازمند کسب اطلاعات کافی در این زمینه هستیم، در حقیقت اگر بخواهیم در حوزه ورزش پیشرفت کنیم، باید با اطلاعات دقیق و رایزنی قوی، از وزیر ورزش و جوانان مطالبه کنیم.

شیخی زاده نماینده دوره دوازدهم مجلس عنوان داشت: از مردم می‌خواهیم تا در انتشار و انتقال مطالبات و مشکلات شهرستان یا محل زندگی خود برای ما، کوتاهی نکنند، هدف اصلی ما در قالب نماینده مردم در مجلس، رفع نیاز‌ها و مشکلات و حل‌وفصل مطالبات مردم است، در واقع مردم مطالبه‌گر هستند و ما موضوعات مورد مطالبه را در صحن مجلس پیگیری می‌کنیم.

عضو کمیسیون پزشکی مجلس شورای اسلامی افزود: منابع عظیمی در شهرستان دهگلان موجود است، اما متأسفانه مردم از آن بی‌بهره هستند، به عنوان نماینده مردم به خودم این اجازه را داده‌ام تا از حق مردم منطقه‌ام دفاع، حمایت و پشتیبانی کنم.

شیخی زاده در پایان خاطرنشان کرد: ورزشکاران و فعالین حوزه ورزش نیز همانند سایر نهاد‌ها باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و به‌عنوان نماینده مردم پیگیر این موضوع خواهم بود، نیاز است که بعضی ارگان‌ها و نهاد‌های دولتی نظیر لاستیک بارز، کاشی کسری و … از حوزه ورزشی شهرستان حمایت مالی کنند، ظرفیت‌های مهم منطقه از هیأت‌های ورزشی شهرستان حمایت کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار