مثبت سوژه/

جوان بسیجی همدانی با پشتکار خود تحولی در خرید و فروش ارز‌های خارجی ایجاد کرد

همدان- جوان بسیجی و مخترع همدانی با پشتکار و خستگی‌ناپذیری تحولی در خرید و فروش ارز‌های خارجی ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۶۱۳۸۱۴
|
۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
جوان بسیجی همدانی با پشتکار خود تحولی در خرید و فروش ارز‌های خارجی ایجاد کرد

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، یکی از روز‌های دوران دبیرستان است و همه دانش‌آموزان سر کلاس درس، ساکت نشسته‌اند و دبیر ریاضی با اشتیاق بسیاری شروع به صحبت کردن از بورس ایران می‌کند و می‌گوید بچه‌ها تصمیم گرفته‌ام شرکتی تاسیس کنم، هر که خواست می‌توانم به او در رابطه با بورس آموزش دهم، یکی از دانش‌آموزان به همراه برادر کوچکترش علاقمند شده و با مراجعه به معلم خود، در شرکت معلم، شروع به آموزش شده و سبد گردانی را فرا می‌گیرد، دو سال می‌گذرد دانش‌آموز همه چیز را فرا گرفته و وقت آن رسیده که کار را به صورت جدی شروع کند که معلم ریاضی، شرکت را با قیمت بالایی فروخته و دانش آموز قصه ما بیکار می‌شود.

بعد از تعطیلی شرکت، دانش‌آموز ما با وجود افسردگی شدیدی که گرفته در رستوران‌های اطراف همدان، شروع به کار می‌کند، در همین روزها، یک مشتری خارجی از کشور مصر به رستوران مراجعه کرده و دانش‌آموز ما با ارتباطی که با این مشتری می‌گیرد متوجه می‌شود وی قائم مقام سفارت مصر است، قائم مقام سفیر مصر زمانی که داستان زندگی وی را می‌شنود، پیشنهاد کار با او را مطرح می‌کند، دانش آموز این بار با انگیزه و مهارتی که کسب کرده بود شروع به نوشتن الگوریتم رباتی می‌کند.

یک سال می‌گذرد و الگوریتم ربات آماده شده و وقت آن رسیده که این الگوریتم به بهره‌برداری برسد، دانش‌آموز با قائم مقام سفارت مصر تماس می‌گیرد، اما ایشان از ایران رفته است.

بار دیگر با این شکست، دانش‌آموز ما افسردگی می‌گیرد، وی وارد دانشگاه می‌شود و بعد از گذشت مدتی داستان خود را برای یکی از اساتید خود تعریف می‌کند و استاد می‌گوید، من پر قدرت از تو حمایت می‌کنم و بعد از مدتی حمایت‌های استاد نیز تو خالی از آب در می‌آید.

اما این بار دیگر خبری از افسردگی نیست، دانش‌آموز ما تصمیم گرفته، کار نیمه تمام خود را تمام کند، بنابراین عزم خود را جزم می‌کند و با توکل بر خدا و با کمک استاد دیگری الگوریتم خود را ثبت اختراع می‌کند.

با مرکز نوآوری کندوی دانشگاه بوعلی آشنا می‌شود و با کمک آنها شروع به جذب نیروی کارآموز می‌کند و از بین کارآموزان بهترین‌ها را جذب کرده و شروع می‌کند به کد نویسی و گسترش کار و از آنجا کسب و کار استارت آپی وی، شکل می‌گیرد.

دانش‌آموز بسیجی داستان ما، به نام حسن اکبری اکنون دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی همدان و مخترع و دانشجوی برتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان بوده و درصدد آن است با حمایت‌های بسیج سازندگی شرکت خود را گسترش دهد.

حسن اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در رابطه با حوزه فعالیت خود که ساخت و تجارت رباتیک و تولید ربات تمام اتوماتیک معامله‌گر یا (expert) است، گفت: این ربات به مکانیزه کردن در فعالیت تجاری به ما کمک می‌کند و در بازار‌های مالی بین‌المللی به صورت کاملا اتوماتیک و بدون دانش برای کاربران خود، خرید و فروش ارز خارجی انجام می‌دهد و کسب سود می‌کند و دارای ارزآوری بالایی برای کشور است.

وی از نحوه ساخت این ربات گفت و افزود: پایه و اساس این ربات معامله‌گر که «تارگت» نام داشته، علوم تکنیکال و مدیریت سرمایه است.

این مخترع جوان عنوان کرد: در مرحله اول تقریبا تمام سبک‌های معاملاتی را فرا گرفته و در مدت ۵ سال و سپس چکیده و خلاصه تمام علوم تکنیکال را تبدیل به الگوریتم کرده و سپس الگوریتم را با زبان برنامه نویسی mql۵ کد نویسی کرده و درحال حاضر نیز در حال گسترش ربات و راه‌اندازی فاز جدید یعنی اضافه کردن هوش مصنوعی هستند.

وی بیان کرد: به طور معمول مشتریان این ربات‌ها بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و صاحبان سرمایه هستند و در عین حال همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

اکبری در رابطه با کارآیی این ربات نیز، چنج کردن ریال به دلار به کمک صرافی‌های مجازی، انتقال پول به بروکر‌ها یا واسته‌ها

(این بروکر‌ها واسته ما و بانک‌های جهانی هستند)، نصب پلتفرم معاملاتی متاتریدر، بارگذاری ربات در پلتفرم معاملاتی متاتریدر عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها