معرفی مکان های تاریخی تفریحی

روستای سوادجان شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری

یکی از مکانهای تاریخی تفریحی ایران ما روستای سوادجان در حاشیه محور اصلی رودخانه زاینده رود است که یکی از زیباترین روستاهای شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری است.
کد خبر: ۹۶۱۴۱۲۹
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵
روستای سوادجان شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ روستای سوادجان در حاشیه محور اصلی رودخانه زاینده رود یکی از زیباترین روستاهای شهرستان سامان است که با وجود قابلیت‌های فرهنگی، بافت روستا، اکوتوریبسم (گردشگری طبیعت) و باغ‌های سرسبز در کنار رودخانه، به‌هیچ‌وجه نباید بازدید از آن را از دست بدهید.

روستای سوادجان شامل دو بافت قدیم (با قدمتی از دوره صفوی و بیش از ۶۰۰ سال) و جدید می‌شود.

روستای سوادجان از سطح دریا ۱۹۰۰ متر ارتفاع دارد و آب و هوای آن در بهار و تابستان مطبوع و دلپذیر و در زمستان، سرد و خشک است.

ساکنان امروزی روستای سوادجان، از اعقاب قزل باشان  شاهسون هستند. آن‌ها پس از انتخاب اصفهان به پایتختی، همراه شاه عباس صفوی از آذربایجان به این ناحیه مهاجرت کردند و روستای سوادجان را پدید آوردند.

مردم روستای سوادجان به زبان آذربایجانی سخن می‌گویند و جمعیت آن حدود ۱۸۰۰ نفر است. از دیدنی‌های سوادجان می‌توان به باغ‌های گردو، بادام، هلو، انگور، توت، سیب، زردآلو، گیلاس و آلبالو، خانه‌های قدیمی روستا، امامزاده سلیمان، قرآن دست‌نویس با عمر ۲۰۰ سال و دالان‌های تاریخی روستا اشاره کرد. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار