نماینده ولی فقیه در لرستان؛

امام حسین (ع) نماد آزادگی در جهان است

امام حسین (ع) نماد آزادگی در جهان است
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: ایستادگی در برابر ظالمان درس مکتب سیدالشهدا(ع) بود و امروز درس آزادگی امام حسین(ع) به یک جریان قوی در دنیا تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۶۱۴۷۱۲
|
۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد  به دهه اول محرم در کشورپرداخت و گفت: دهه اول محرم در ایران و دیگر کشورها با شور و شعور برگزار شد.؛ نهادها مانند نیروی انتظامی و شهرداری که در همه امور مشارکت دارند، تلاش‌های زیادی  در این راستا انجام دادند.

وی اظهار داشت: ایستادگی در برابر ظالمان درس مکتب سیدالشهدا(ع) بود و امروز درس آزادگی امام حسین(ع) به یک جریان قوی در دنیا تبدیل شده است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به آئین امام حسین(ع) و آزادگی ایشان گفت: آئین امام حسین(ع) و آزادگی  که آن حضرت در سال ۶۱ هجری به بشریت آموخت، واین آزادگی مردم را در قاره‌های جهان به خیابان می کشاند.

وی امروز دفاع از ملت مظلوم فلسطین در برابر رژیم کودک‌کش به خاطر آموخته های مکتب امام حسین(ع) دانست و افزود: دفاع از ملت مظلوم فلسطین در برابر رژیم کودک‌کش به خاطر آموخته های است که از مکتب امام حسین(ع) یاد گرفتند لذا باید این عزاداری‌ها را به دور از بدعت‌ها و آسیب‌ها حفظ کرد و شکوه و عظمت آن  باید بیشترشود.

شاهرخی ابراز داشت: در جمهوری اسلامی ایران هر کسی رای آورد خادم است و همه کسانی که مستقیم و غیرمستقیم به او مربوط می‌شوند نیز خادم مردم هستند و همچنین کسی که رای نیاورده باید با دولت مستقر همکاری لازم را داشته باشد وکارشکنی گناهی نابخشودنی است.

نماینده ولی فقیه درادامه به دعواهای سیاسی پرداخت و خاطر نشان کرد: دوری از دعواهای سیاسی بی‌حاصل به دلایل مختلف، مشغول شدن به جدل از سوی چهره‌های سیاسی اگر ادامه یابد شباهت به هواداران دو تیم در ورزشگاه می‌شود و این دعواها فرصت را از کشور و استان  ما که  وضعیت مطلوبی ندارد خواهد گرفت جاهای برای دعواهای سیاسی وجود ندارد.

امام جمعه خرم آباد به فضای تبلیغات انتخابات  اشاره کرد و اظهار داشت: فضای تبلیغات انتخابات و گفته‌های پُر سر و صدایی که در آن فضا گفته می‌شود، متفاوت از اداره کشور است که باید با عقل و تدبیر اداره شود و باید اولویت عقل و تدبیر باشد نه گفتمان‌هایی که در تبلیغات انتخابات بود. ؛ حضور افراد با افکار و گفتارهای غیرسازنده و جنجالی که برخی موارد را در این روزها شنیده می شود فعلاً در مقابل آن‌ها موضعی نمی‌گیریم خصوصاً کسانی که به منافع مردم ضربه زدند و تحریک احساسات دینی و مذهبی مردم، عاملی می‌شود که برای دولت حاشیه  ایجاد کند و فرصت های سازندگی را می‌گیرد و برای کشور خسارت‌بار است لذا اختیارنباید در دست افرادی باشد که افکار و گفتارشان غیرسازنده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطر نشان کرد: استان لرستان نیاز به تحول همراه جهش است، تغییراتی که در خدمت‌گزاران ایجاد می‌شود، علاوه بر تدین، تعهد، تخصص باید بتوانند از همه ظرفیت‌ها بهره بگیرند و گفتارشان سبب کشمکش نشود و در ایجاد اشتغال و کاهش تورم، اگر کسانی که بر سر کای می‌آیند استان را به کشمکش ببرند موفق نخواهند شد وسابقه نشان داده است یا خودشان کنار می‌روند یا کنار زده خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها