مثبت سوژه :

آموزش بیش از 100 نفر درزمینه مهارت خیاطی توسط کار آفرین بسیجی در حاجی آباد/با گرفتن 30 میلیون تومان وام از بسیج سازندگی شروع به آموزش کردم

بانوی خلاق و کارآفرین حاجی آبادی بالغ بر 11 سال در زمینه خیاطی فعالیت دارد و تاکنون به بیش از 100نفر مهارت خیاطی آموزش داده است
کد خبر: ۹۶۱۴۸۴۶
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸

دختر بس آقاپور بانوی کارآفرین حاجی آبادی در گفتگو با خبرنگار بسیج، اظهار داشت: همیشه در زندگی به دنبال این بودم که به دیگران کمک کنم  نه اینکه منتظر باشم تا کسی از من دستگیری کند .

این بانوی کارآفرین افزود: در حال حاضر هشت نفر ثابت در کارگاه خیاطی من مشغول به کار هستند که بسیاری از آن ها بی سرپرست یا تحت پوشش کمیته امداد هستند همچنین به  20 نفر هم آموزش کامل خیاطی داده ام که به طور مستقل خیاطی می کنند.

آقا پور بیان داشت: سال قبل با گرفتن 30 میلیون تومان وام از بسیج سازندگی شروع به آموزش کردم و بعد از سه ماه در زمینه تولید لباس مدارس و بیمارستان فعالیتم را آغاز کردم  و در حال حاضر سفارش از خارج از استان نیز در زمینه لباس های بیمارستانی، کیف و لباس بسیجی سفارش گرفته ام.

این بانوی کار آفرین افزود: در طول سال سه دوره کلاس آموزشی برای بانوان سرپرست خانوار یا کم بضاعت در شهرستان برگزار می کنیم و تا کنون بیش از 100 نفر آموزش دیده اند که 20 نفر آنها در حال حاضر مشغول به خیاطی هستند.

وی با اشاره به فراهم کردن زمینه اشتغال برای 44 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم، گفت: در مجموع در خود کارگاه برای هشت نفر به‌صورت ثابت و تمام وقت و در خارج کارگاه برای 38 نفر به‌صورت متغیر شغل ایجاد شده است.

آقاپور تاکید کرد:اجناس خارجی ها بازار پوشاک ایران را قبضه کرده اند این در حالی است که اگر تولید پوشاک داخلی مورد حمایت قرار بگیرید، اشتغال بسیار زیادی در این بخش می توان ایجاد کرد. در گذشته بیشتر خانم های ایرانی از خیاطی سر در می آوردند و خودشان پوشاک مورد نیازشان را تامین می کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار