خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

فعالیت مسجد چهار باب الحوائج همدان، با محوریت برنامه‌های فرهنگی

همدان- مسجد و حسینیه چهار باب الحوائج نهنجه‌ای‌ها در همدان محوری‌ترین محل برگزاری کارهای فرهنگی از جمله برپایی ایستگاه صلواتی در ایام مختلف است.
کد خبر: ۹۶۱۴۸۷۴
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مسجد و حسینیه چهار باب الحوائج نهنجه‌ای‌ها در همدان در سال ۱۳۷۱ تاسیس شد؛ پیش از آن در دهه ۶۰ هیئت از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌شد که در سال ۱۳۷۱ مسجد تاسیس و در اینجا ثابت مستقر شد.

چون مسجدی در نزدیکی ۱۲متری سنگ شیر همدان وجود ندارد تقریبا جمعیت خوبی برای نماز به مسجد می‌آیند؛ در این مسجد نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود و صبح و ظهر تعطیل است.

حجت الاسلام حسن پاشایی امام جماعت این مسجد از جمله اقدامات شاخص در این مسجد را برپایی ایستگاه صلواتی مقابل مسجد در ایامی که متعلق به اهل بیت(ع) است، دانست و گفت: اکثر مراسم‌های مذهبی، دینی و ملی در این حسینیه برگزار می‌شود.

وی افزود: مسجد در ابتدای مهرماه سال گذشته حدود ۵۰۰ بسته کمک معیشتی برای دانش‌آموزان کم برخوردار تهیه کرد؛ همچنین اگر فردی به کمک نیاز داشته باشد از طریق مسجد به او کمک خواهیم کرد.

 امام جماعت مسجد و حسینیه چهار باب الحوائج نهنجه‌ای‌ها در همدان عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان هر روز ظهرها منبر داریم و در ماه محرم شب‌ها منبر برگزار می‌شود؛ ظهر عاشورا هر ساله طبح غذا داریم و حدود ۱۵ هزار پرس غذا طبخ می‌شود و موکب‌هایی که در مقابل مسجد برپا می شود بسیار ساده است.

وی اظهار کرد: از جمله کارهای فرهنگی در این محل این است که هنگام اذان، امام جماعت مسجد در محل با بچه‌های محله صحبت می‌کند و این کم کم اثر خودش را می‌گذارد و مردم به نماز خواندن تشویق می‌شوند.

خبرنگار: فرزانه کیانپور

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها