خبرهای داغ:

اجتماع ۱۰۰ هزار نفری خانوادگی حجاب برگزار می‌شود

اجتماع ۱۰۰ هزار نفری خانوادگی حجاب برگزار می‌شود
اجتماع صدهزار نفری خانوادگی حجاب با حضور خانواده رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و خانواده‌های ایرانی در ورزشگاه صدهزار نفری آزادی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۵۰۸۷
|
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۹
 
 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان- نشست خبری اجتماع صدهزار نفری خانوادگی حجاب، امروز ۳۰ تیر با حضور بهاره جنگروی، مسئول مجموعه مردمی «دختران انقلاب» در سالن جلسات مجموعه شهدای سرچشمه برگزار شد.

جنگروی در این نشست گفت: اجتماع صدهزار نفری خانوادگی حجاب پنجشنبه ۴ مرداد از ساعت ۱۶:۳۰ با حضور خانواده رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و خانواده‌های ایرانی در ورزشگاه صد هزار نفری آزادی برپا می‌شود.

وی افزود: در این مراسم بزرگترین همخوانی سرود حجاب با اجرای ابوذر روحی و دو هزار نوجوان برگزار می‌شود و ۳۱۳ دختر کم‌حجاب به دست مادران شهدا چادری می‌شوند، همچنین روسری متبرک به حرم اباعبدالله الحسین(ع) به خانواده‌ها اهدا می‌شود.

جنگروی در ادامه به روند شکل‌گیری مجموعه دختران انقلاب اشاره کرد و گفت: این مجموعه مردمی از هشت سال پیش با هدف اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت و ضمن مطالعات و پژوهش‌های دانشجویی برنامه‌های فرهنگی بسیاری را اجرا کرده است و در حال حاضر کارویژه خودمان را انگیزه دادن به دخترانی که حجاب کامل یا حجاب اندک دارند و در این راستا با برگزاری هیئت‌ها و پاتوق‌های مردمی در مناسبت‌های دینی مثل ماه محرم و ایام فاطمیه در میدان‌های شهر، بسیاری از دختران به حجاب و حتی چادر گرایش پیدا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اهم فعالیت جریان «دختران انقلاب» بیان مطالبات زنان و دختران انقلاب است. امروز اگر دشمن هجمه می‌کند، هدفش این است که زن را از خانواده ایرانی بگیرد تا نتواند آدم‌هایی، چون شهید محسن حججی، کامرانی، علمدار و ... را تربیت کنند، بنابراین مسئولان باید به این مسئله توجه کرده و بساط کار فرهنگی را در سطح شهر فراهم کنند.  

جنگروی افزود: از دکتر پزشکیان و کاندیدا‌های ریاست جمهوری دعوت می‌کنیم که همراه با خانواده‌های خود در این تجمع حضور یابند، چون حجاب سبک زندگی است و مربوط به یک حزب و گروه نیست، حجاب فرهنگ ما است و زن ایرانی با عفت و حیا عجین شده است؛ از این رو باید مورد حمایت قرار گیرد، چرا که دشمنان در یک سال اخیر تلاش زیادی در حوزه کشف حجاب کردند، اما در سطح جامعه مشاهده می‌شود که فعالیت‌های دختران انقلاب مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

وی به وضعیت زنان در غرب و ادعای غرب در دفاع از حقوق زنان اشاره و بیان کرد: فعالیت‌های حوزه حجاب زنان در دنیا سانسور می‌شود، در برخی کشورها، همچون فرانسه، اگر کسی باحجاب باشد، مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد و این مفهوم حمایت از زن در غرب است.

مسئول مجموعه دختران انقلاب درباره هنجارشکنی در جامعه به ویژه آنچه در عزاداری حسینی دیده شد، گفت: هنجارشکنی در جامعه نیاز به قانون دارد و باید با آن برخورد قانونی شود، از این رو ما از مسئولان و فراجا می‌خواهیم که براساس قانون عمل کرده و با هنجارشکنان برخورد کنند، هنجارشکن نیاز به برخورد قانونی دارد و کار فرهنگی را نمی‌فهمد. آقای پزشکیان، هم فردی متدین بوده و هم خانواده‌شان محجبه هستند، از این رو توقع می‌رود، رئیس جمهور منتخب کسانی که معتقد به حجاب نیستند، کنار بگذارند و ما حاضریم در زمینه حجاب به این دولت کمک کنیم.

در پایان این نشست، خواهر شهیدان کارور، خواهر شهید محمد کامران، خواهر شهید سیدمهدی جلادتی و دختر شهید سیدرضی موسوی از شهدای انفجار کنسولگری ایران در سوریه نیز به بیان نکاتی درباره ضرورت حجاب پرداختند و به ادامه راه شهدا تأکید کردند و از مردم و خانواده‌ها دعوت کردند تا در اجتماع دختران انقلاب حضور پرشور داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها