دریاچه زریوار؛ الماس فیروزه‌ای غرب کشور

دریاچه زریوار مریوان در میان کوه‌ها و دشت‌های سرسبزی قرار گرفته و به‌مانند الماس فیروزه‌ای می‌درخشد و یکی از بهترین مکان‌ها و مقاصد برای تفریح و گردشگری می‌باشد و دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار ارزشمندی است.
کد خبر: ۹۶۱۵۱۲۹
|
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، دریاچه یا تالاب زریوار در استان کردستان و در فاصله سه کیلومتری غرب شهرستان مریوان قرار گرفته است که بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین جهان به شمار می‌آید و یکی از جاذبه‌های خارق‌العاده استان کردستان برای گردشگران است.

دریاچه زریوار در سال ۱۳۸۹ در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده و این تالاب از سال ۱۳۸۸ به‌عنوان پناهگاه حیات‌وحش تحت‌نظر سازمان محیط‌زیست قرار گرفته است.

این دریاچه در میان کوه‌ها و دشت‌های سرسبزی قرار گرفته و به‌مانند الماس فیروزه‌ای می‌درخشد و یکی از بهترین مکان‌ها و مقاصد برای تفریح و گردشگری می‌باشد.

دریاچه زریوار دارای ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی مانند: محل برگزاری جشنواره‌های مختلف محلی و فرهنگی، قایقرانی، ماهیگیری، پرنده‌نگری، پاراگلایدر سواری و… است که باید با بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن هم زریوار حفظ شود و هم مردم نیز از این موهبت الهی بهره برند.

شایان‌ذکر است که بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های گردشگری دریاچه زریوار یکی از موضوعات مهمی است که انتظار می‌رود هم مسئولان و هم سرمایه‌گذاران در این مسیر قدم بردارند.


مسئولین به نظافت و امکانات رفاهی مسیر سنندج به مریوان بیشتر رسیدگی نمایند

یکی از مسافران کرمانی می‌گوید: من به همراه پسر و همسرم از شهر کرمان به مریوان آمدم خیلی وقت بود قصد داشتیم به اینجا بیاییم؛ اما فرصت نشد تا اینکه امسال فراهم شد. در یکی دو روزی که اینجا بوده‌ایم خداروشکر خیلی لذت بردیم.


وی گفت: مسیری که از سنندج به سمت مریوان می‌آید زیبا و بی‌نظیر می‌باشد؛ ولی مسئولین باید به نظافت و بهداشت، امکانات رفاهی که مدنظر هر مسافری است توجه بیشتری نمایند؛ چون این پتانسیل در این منطقه وجود دارد که گردشگر بیشتری جذب شود و به رونق استان و خصوصاً شهر مریوان خیلی کمک خواهد کرد.


دریاچه زریوار دارای سایت تفریحی و مکان‌های بوم‌گردی و توریستی است

یکی از شهروندان مریوانی که در اسکله قایقرانی کار می‌کند گفت: دریاچه زریوار برای ارائه خدمات به مسافرین سایت قایق‌رانی مانند قایق پدالی و موتوری و نیز سایت تفریحی پاراگلایدر و پاراموتور را داراست و در اطراف دریاچه آبادی‌هایی قرار دارد که برای مسافران نزدیک‌ترین و بهترین مسیری است که هم از آبادی‌های اطراف و هم‌جا‌های بوم‌گردی و توریستی به‌ویژه شهر دره تفی که به شهر لک‌لک‌ها معروف است بازدید نمایند.

وی افزود: مسافرانی که شهر مریوان را برای مسافرت انتخاب می‌نمایند و قدم رنجه می‌فرمایند ضمن خوشامدگویی در خدمت آنان هستیم و قدم آنها روی چشم ما جای دارد.

مسئولین بیشتر به دریاچه زریوار توجه و رسیدگی نمایند

شهروند عراقی درباره سفر خود به شهر مریوان خاطرنشان کرد: از شهرستان کلار کردستان عراق همراه با خانواده‌ام به شهر مریوان آمده‌ایم به‌راستی که دریاچه زریوار دارای منظره زیبا و دلنشینی است ازآنجاکه بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین جهان است؛ ولی متأسفانه از نظر بهداشت و زیرساخت‌های رفاهی دارای مشکلاتی می‌باشد و می‌طلبد که مسئولین مرتبط بیشتر در این زمینه توجه و رسیدگی نمایند.


این مهمان عراقی بیان داشت: ما که از کشور عراق فقط به‌خاطر تفریح به شهر مریوان آمده‌ایم و برای مردم آن کُردنشین هستند احترام خاصی قائل هستیم و از مسئولان ذی‌ربط آن تقاضا داریم که برای مهمانان و گردشگران امکانات رفاهی بیشتری را مهیا نمایند تا مسافران زیادتری به اینجا سفر کنند.


دریاچه زریوار میزبان مسافران و گردشگران از کشور‌های اروپایی، آفریقایی و… است

یکی از شهروندان دیگر که در اسکله قایقرانی کار انجام می‌دهد می‌گوید: در این فصل از سال مسافران بیشتر از نقاط مختلف کشور داریم و نیز از کشور‌های همسایه، کشور‌های اروپایی و همچنین بعضی از کشور‌های آفریقایی مثل نیجریه و… مسافرانی داشته‌ایم.

وی در خطاب با مسئولین مربوطه بیان داشت: از مسئولین امر خواهشمندیم بیشتر به دریاچه زیبای زریوار رسیدگی نمایند و امکانات رفاهی آن را زیادتر نمایند.

انتهای خبر

ارسال نظرات
آخرین اخبار