خبرهای داغ:
گفتگو

حلقات صالحین، بستر تربیت و پرورش نسل بسیجی و انقلابی

حجت الاسلام صابری راد، روحانی روستای تقاب و سرمربی شبکه تربیتی صالحین شهرستان خوسف است که با فعال نمودن حلقات صالحین در سطح روستا نقش به سزایی در تربیت کودکان،نوجوانان و جوانان بسیجی متفکر، انقلابی، مؤمن و ولایتمدار داشته است‌.
کد خبر: ۹۶۱۵۲۸۲
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷

خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل صابری راد، روحانی روستای تقاب شهرستان خوسف و سرمربی شبکه تربیتی بسیج این شهرستان است که از سال ۱۴۰۰ که در این روستا مشغول به تبلیغ و فعالیت شده است توانسته با فعال نمودن حلقات صالحین روستا در رده های سنی گوناگون و همچنین ارتباط گیری خوب و موثر با جوانان و نوجوانان زمینه جذب و هدایت آنان به سمت مسجد و بسیج را فراهم نماید.

حجت الاسلام صابری راد در گفت و گو با خبرگزاری بسیج گفت: در حدود ۱۵ سال پیش به منظور آشنایی و بهره گیری از تجربیات اجرای طرح صالحین از طرف بسیج به اهواز رفته و در قالب دوره ای که در مسجد موسی بن جعفر (ع) این شهر برگزار شد، با ظرفیت های عظیم معرفتی و تربیتی این طرح آشنا شدیم و پس از آن به عنوان عضوی کوچک از مجموعه بسیج به منظور اجرای این طرح شروع به فعالیت نمودم و الحمدلله در چند سالی که در شهر نهبندان مشغول به فعالیت بودم با کمک بسیج حلقات صالحین را راه اندازی و فعال نمودیم که از دل این حلقات افراد زیادی با تفکر انقلابی و بسیجی به مشاغل و پست های مختلف راه یافتند.

وی بیان کرد: از سال ۱۴۰۰ به عنوان روحانی روستای تقاب، وارد این روستا شدم و از بدو ورود مهمترین دغدغه بنده و سایر عزیزان جذب نوجوانان و جوانان به مسجد و پایگاه بوده و برای تحقق این منظور از یک سو به دنبال فعال کردن حلقات صالحین و از سوی دیگر به دنبال جذاب نمودن این حلقات با تلفیق آن با برنامه های ورزشی، اردویی و فرهنگی بودیم.

حجت الاسلام صابری راد در ادامه گفت: اکنون در سطح روستا ۴ حلقه صالحین در رده های مختلف سنی تشکیل می گردد و در این حلقات که به طور ویژه مورد استقبال کودکان و نوجوانان واقع می گردد، آموزش های قرآنی از جمله روخوانی، روانخوانی و حفظ، خوانش صحیفه سجادیه و نهج البلاغه، بیان قصص القرآن و قصص الانبیاء و همچنین کلاس های آموزش مداحی و ستایشگری اهل بیت (ع) و ... ارائه می گردد.

وی با اشاره به اینکه می بایست در کنار هر مسجد یک ورزشگاه نیز باشد؛ گفت: انجام فعالیت های معرفتی، مذهبی و تربیتی بدون در نظر گرفتن پیوست ورزشی و تفریحی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید چرا که جذب و نگه داری طیف سنی کودک، نوجوان و جوان نیاز به فراهم نمودن سرگرمی، تفریح و ورزش دارد.

وی ادامه داد: به منظور کیفیت بخشی به برنامه های تربیتی و جذب هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان، برنامه ها و مسابقات ورزشی در قالب های متنوعی همچون فوتسال، شنا، فوتبال دستی ، تنیس و.‌.. برای آنان تدارک دیده شده که به شدت مورد استقبال قرار گرفته و باعث رونق بیشتر برنامه های تربیتی و مذهبی مسجد و پایگاه نیز گشته است.

وی در پایان گفت: مهمترین وظیفه ما آشتی دادن نوجوانان و جوانان با مسجد و هدایت آنان به سمت این مراکز انسان سازی است و لذا بر خود فرض می دانم که در کوچه و خیابان به سراغ آنان بروم و با شنیدن صحبت های ایشان، آنها را ترغیب به حضور در مسجد و فعالیت های فرهنگی و مذهبی نمایم و الحمدلله تاکنون افراد زیادی به این شیوه جذب مسجد شده اند‌.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار