خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

زیرساخت‌های راهیان نور، راهیان پیشرفت و جهاد تبیین را باید تقویت کنیم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: راهیان نور، تعالی بخش و شفابخش است و ابعاد بسیار متعالی دارد. 
کد خبر: ۹۶۱۵۵۸۲
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز دوشنبه (۱ مرداد) در همایش تجلی اخلاص که به منظور تجلیل از دست‌اندرکاران راهیان نور و پیشرفت در سالن ۵ آذر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا خصوصا شهدای پرواز اردیبهشت گفت: این اجلاس بنا بود در واپسین روز‌های اردیبهشت ماه برپا شود اما بخاطر حادثه تلخ سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه ایشان، به تاخیر افتاد و امروز برگزار شد. 
 
وی با تشکر از همه فعالان بسیج خصوصا در عرصه‌های راهیان نور و راهیان پیشرفت و جهاد تبیین گفت: از همه دست اندرکاران این برنامه‌های تعالی بخش و نرم افزار‌های انقلاب اسلامی که در چارچوب ماموریت‌های محوله خود این قرارگاه را پشتیبانی می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم. 
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند «راهیان نور، نرم افزار انقلاب اسلامی است»، گفت: جهاد تبیین چتر گسترده‌ای است که فهرستی از نرم افزار‌ها ذیل آن قرار می‌گیرند و راهیان نور و راهیان پیشرفت از جمله این نرم‌افزارها هستند. 
 
سردار سلیمانی با بیان اینکه در راهیان نور با موضوع دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت تعامل برقرار می‌کنیم، گفت: دو حادثه در تاریخ کشور را با هم مقایسه می‌کنم. نخست روز ۳۱ شهریور ۵۹ که رژیم بعث به ایران حمله کرد؛ مقطع تاریخی دیگر ۳ شهریور ۱۳۲۰ است که تا ۳۱ شهریور ۵۹ حدود ۳۹ سال میان این دو روز فاصله وجود داشت. 
 
وی افزود: در شهریور سال ۱۳۲۰ حدود ۱۶ سال از حکومت رضا پهلوی گذشته بود، او حکومت خود را با کمک انگلیس مکار راه اندازی کرد، او به زعم خود می خواست یک نیروی نظامی قدرتمند تشکیل دهد؛ اما آنچه دیدیم این بود که پادشاه مملکت و فرمانده کل قوای ایران در سال ۱۳۲۰ بدون قید و شرط تسلیم شد و بعد از آن به سفارت انگلیس رفت و او را به آنجا نیز راه ندادند؛ این حادثه خفت بار است.  در زمان پهلوی دوم نیز کشورمان ۵ سال اشغال بود. 
 
سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه این اتفاقات تاریخی باید برای نسل جوان مطرح شود، گفت: اسناد زمان پهلوی را مطالعه کنید و ببینید اشغالگران چه جنایت‌هایی را در آن برهه زمانی در کشور مرتکب شدند، اما دریغ از یک کلام اعتراض از سوی پادشاه این مملکت؛ اما در نقطه مقابل شاهد هستیم، در ۳۱ شهریور۵۹ و در حالی که تنها دو سال بود انقلاب به پیروزی رسیده بود، کشور تسلیم بیگانگان نشد. 
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: نباید این طور تصور شود که رضا پهلوی از ترس تسلیم شد چراکه او تمام عمرش را لباس نظامی پوشیده بود و از ۱۶ سالگی تیربارچی بود و به تمام ایران لشکرکشی کرده بود، اما حقیقت آن بود که او نوکر بیگانگان بود و آنها به او گفته بودند حق ندارد مقاومت کند. 
 
سردار سلیمانی گفت: حال آنکه امام راحل در دل این فرهنگ عاشورایی- علوی، دفاع مردمی و عاشورایی مردم پایه را در مقابل بیگانگان را شکل داد و نسخه شفابخشی برای ملت‌های مسلمان تجویز کرد که از دل آن، جبهه مقاومت و فرهنگ مقاومت نشأت گرفت؛ امروز شاهدیم که جبهه مقاومت ذیل فرهنگ مقاومت شکل گرفته است. 
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: راهیان نور، تعالی بخش و شفابخش است و ابعاد بسیار متعالی دارد. 
 
وی با اشاره به تاکیدات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فناوری راهیان نور باید گسترش یابد، گفت: به اعتقاد بنده درباره دانش آموزان و دانشجویان بهترین روش و سطح تبیین، برگزاری اردو‌های راهیان نور و راهیان پیشرفت است.

سردار سلیمانی ابراز امیدواری کرد: انشاءالله زیرساخت‌ها در راهیان نور و راهیان پیشرفت و جهاد تبیین را تقویت کرده و شبکه سازی را گسترش داده و تعامل با دستگاه‌های رسمی در حاکمیت را گسترش می‌دهیم، اما در این مسیر باید از ظرفیت‌های مردمی نیز استفاده کنیم. 
 
وی عنوان کرد: مردم پایه کردن این فناوری‌ها باید هوشمندانه دنبال شود و از ظرفیت فرهنگ و هنر و رسانه نیز استفاده کرد و این رسالت مهم را پیش برد.

 
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار