مثبت سوژه

روایت مهندس خلیل آبادی از ارائه ۷ مقاله علمی تا همگام با کشاورزان و اشتغال‌زایی برای جوانان+تصاویر

رضا عابدینی، مهندس گیاه پزشکی و بسیجی فعال در خلیل آباد گفت: کشاورزی شغل اجداد و نیاکان روستا نشینان است، فرقی ندارد که چه شغلی داشته باشید، مهم موفقیت در آن شغل بوده و این‌که بتوانید به جامعه و کشور خدمت کرده و باری از دوش مردم بردارید.
کد خبر: ۹۶۱۵۶۵۷
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از خلیل آباد،  عابدینی در لباس بسیجی به کشاورزان مردم خلیل آباد خدمت می کند و اعتقاد دارد: وقتی دغدغه خدمت به مردم و به ویژه طبقه محروم جامعه سرلوحه کارت باشد، فرقی نمی کند در چه مکان یا زمانی قرار گرفته باشی همان نقطه مرکز دنیاست.

او ادعا می کند: اهمیت کشاورزی  به دلایل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی از قبیل منبع درآمد، تولید محصولات کشاورزی برای خانوار روستایی و عشایری بسیار مهم است و همواره مورد توجه این قشر از جامعه بوده است. در این میان هستند افرادی که با عشق خدمت پای در عرصه همگام با کشاورزان قرار داده  و در کنار اینکه چرخ زندگی خود را می‌چرخانند به رونق اقتصادی جامعه هم کمک می‌کنند. 


عابدینی توضیح داد: کار کشاورزی کار لذت بخشی است و به عنوان اصلی ترین سرمایه خانواده ها در مناطق روستایی محسوب می شود که علاوه بر اینکه می توانند از این طریق درآمد نسبتا خوبی را کسب کنند؛ سهم بسزایی در تامین زنجیره غذایی مورد نیاز انسان و حیوان دارد .
وی ادامه داد: کشاورزی شغلی سود آور، پربرکت، علمی، مفید و پر زحمت است و تولید میوه و محصولات مختلف کشاورزی مثل انگور،کشمش، پسته و زعفران برای کشاورزی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی را میتوان از مزایای این شغل دانست البته ناگفته نماند کشاورزی  کار شیرین و لذت بخشی است که می‌تواند در مساحت کوچک برای تعدادی ایجاد شغل کند.


عابدینی با بیان اینکه کشاورزی  شغل اجداد و نیاکان روستا نشینان این منطقه است ، تصریح کرد: فرقی ندارد که چه شغلی داشته باشید مهم موفق بودن در آن شغل است و اینکه بتوانید به جامعه و کشور خدمت کنید و باری از روی دوش مردم بردارید.


این بسیجی فعال تصریح کرد: از شاخص ترین فعالیت های انجام شده برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی برای بیش از هزار نفر از  کشاورزان منطقه، توليد محصول پسته سالم در چهار هزار و 600 هكتار از باغات پسته خليل آباد، كنترل بيماري ها و آفات باغات انگور خليل آباد و ترويج روش داربستي كردن باغات انگور در شهرستان مي باشد.

عابدینی دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران و دارای 7 مقاله علمی پژوهشی داخلی و خارج کشوراست که برخلاف سختی‌ها و مشکلات طرح همگام با کشاورز مردانه پای کار ایستاده است تا به گفته خودش بتواند دینش را به این کشور ادا کند و به ایجاد اشتغال جوانان کمک کند و بتواند برای خود و خانواده و جامعه‌اش مفید باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار