مثبت سوژه/الگومحور

کارآفرین بسیجی اسوه کار جهادی در سلماس!

بسیجی کار آفرین آذربایجان غربی از روستای باغچه جیک سلماس توانسته است بدون حمایت مسئولان، قدم های بزرگی را در زمینه کارآفرینی، تولید محصولات صنعتی و کشاورزی بردارد.
کد خبر: ۹۶۱۵۹۲۶
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، احد قربانی توانست با دستان خالی و در حالی که بدون حمایت‌های دولتی توانسته است کارگاهی را راه اندازی کند بیش از ۳۰ الی ۴۰ مددجو از کمیته امداد، بهزیستی و زندانیان مالی در سلماس را مشغول به کار کرده است.

این جوان توانمند حتی وارد تولید محصولات کشاورزی شده است، تا جایی که از او به عنوان یک الگوی موفق برای سایر مردم روستای باغچه جیک یاد می شود چرا که هم کارآفرین موفقی است هم جهادگر پرتلاشی.

فعالیت‌های بسیجی کارآفرین احد قربانی تنها محدود به کارگاه درب سازی نیست وی با کمک یک مددجوی کمیته امداد یک کارگاه نان فانتزی نیز تاسیس کرده و در آنجا ۴ مددجوی دیگر را به کارگیری کرده است تا روزی سر سفره خانواده خود ببرند.

اشتغال زایی برای مددجویان کمیته امداد 

احد قربانی در خصوص فعالیت خود در حوزه‌های مختلف کارآفرینی گفت: متولد سال ۱۳۵۵ هستم به عنوان فرمانده پایگاه و مسؤول گروه جهادی محله‌ای در روستای باغچه جیک سلماس مشغول به فعالیت هستم و فعالیت‌های این پایگاه و گروه جهادی محدود به روستا نبوده بلکه در سطح شهرستان سلماس و حتی استان نیز فعالیت می‌کنم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۴ سال است با راه اندازی کارگاه درب سازی در منطقه ضمن کارآفرینی برای برخی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با امضای تفاهم نامه با سازمان زندان‌ها برخی زندانیان برای آموزش و یادگیری کار به این کارگاه می آیند و بعد از آموزش برای اشتغال به واحدها و شرکت‌های دیگر معرفی می‌شوند.

قربانی گفت: در این کارگاه درب سازی تعداد زیادی از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و نیز زندانیان زیادی حرفه را آموخته و امروز در شرکت‌ها و احدهای تولیدی دیگر شهرستان مشغول به کار شده‌اند.

وی افزود: از ابتدای کارم تصمیم گرفتم به مددجویان و مردم نیازمند به صورت بسیجی وار کمک کنم و امروز نقشی در رفع محرومیت و کمک به نیازمندان منطقه دارم خدا را شکر می‌کنم و امیدوارم هستم بتوانم در این مسیر ثابت قدم باشم.

عبور از بحران با حمایت بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی

این بسیجی کارآفرین خاطرنشان کرد: با همراهی همکارانم در پایگاه و گروه جهادی در روستا و نیز روستاهای اطراف برای شناسایی مردم نیازمند و محروم می‌رویم و هر کاری از دست مان بیاید انجام می دهیم.

قربانی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۵ درب به نیازمندان اهدا کرده‌ام گفت: در کنار پایگاه بسیج و گروه جهادی یک مرکز نیکوکاری نیز تاسیس کرده‌ام و با کمک مردم خیرخواه شهرستان و روستای مان توانستیم کارهای زیادی بکنیم.

وی ضمن قدردانی از سپاه شهدای استان و بسیج سازندگی، خاطرنشان کرد: این نهاد انقلابی خوشبختانه تاکنون حمایت‌های خوبی از ما کرده‌ است چند مدت قبل کارگاه آتش گرفت با پشتیبانی سپاه با پیش خرید یک ساله درب انجام دادم و از این طریق توانستم کارم را ادامه دهم و بحران را پشت سر بگذارم.

احد قربانی معتقد است با فعالیت‌های جهادی و بسیجی می‌توان محرومیت را در جامعه ریشه کن کرد فقط باید اراده و عزمی قوی داشت و خودش در این زمینه به یک اسوه بی بدیل تبدیل شده است.

انتهای پیام

خبرنگار: مهسا اسمی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار