خبرهای داغ:
حجت الاسلام نجاری:

مهمترین قدم در راه رسیدن به خدا فرار از منیت است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع)همدان مهمترین قدم در راه رسیدن به خدا را فرار از منیت دانست وگفت: برخی گفتند در این سیر وسلوک تنها یک منزل بیش نیست و آن هم پای گذاشتن بر روی نفس و منیت است.
کد خبر: ۹۶۱۶۰۷۶
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در جمع کارکنان نمایندگی ستاد سپاه انصار الحسین(ع) همدان با اشاره به ولایت تکوینی اظهار کرد: تمام موجودات تحت ولایت تکوینی خداوندهستند یعنی باید از مبدا سیری را شروع کرده و به مقصد برسند و کسی نمی‌تواند از این مسیر خارج شود.

 وی با تاکید بر وظایف انسان در این مسیر مشخص شده، گفت: انسان باید خودش را و مسیر را و مقصد را بشناسد و راهنمایان این مسیر را نیز بشناسد تا بتواند در این مسیر ادامه دهد و موانع سیر را برطرف کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان اولین مانع در راه رسیدن به خدا را خودبینی عنوان کرد و افزود: تا زمانی که انسان بر روی نفس خود پا نگذاشته باشد به هدف مطلوب نخواهد رسید و بوی معرفت را نخواهد شنید.

 وی توجه به توحید را ضروری‌ترین اصل در این مسیر دانست و خاطرنشان کرد: «اسقاط الاضافات» به معنی زدودن هر چیز به غیر از خدا از خود است، پس انسان باید فقط ذات حق را ببیند که این همان معنای توحید حقیقی است.

نجاری گفت: با دقت در سبک زندگی شهدا به این موضوع می‌رسیم که آنان برای رسیدن به الله با همه زرق و برق‌های دنیا خداحافظی کردند، در واقع راه صد ساله را یک شبه طی کردند.

 وی عنوان کرد: دنیا باید وسیله‌ای برای رسیدن به آخرت باشد پس دلبستگی به تعلقات دنیوی مذموم است.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان مهمترین قدم در راه رسیدن به خدا را فرار از منیت دانست و گفت: در این سیر و سلوک منازلی ذکر شده است ولی برخی گفتند تنها یک منزل بیش نیست و آن هم پای گذاشتن بر روی نفس و منیت است.

 وی با اشاره به راه‌های رفع منیت گفت: اولین راه خودستایی نکردن و از خود تعریف و تمجید نکردن است.

 نجاری دومین روش را جلوگیری از ستایش دیگران از خود دانست و گفت: این مورد در سبک زندگی رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) به وضوح قابل مشاهده است.

 وی در پایان حذف حدیث نفس را سومین روش برای رفع منیت دانست و خاطر نشان کرد: حذف حدیث نفس به این معناست که انسان نباید حتی در ذهن و خیال خود، محاسن خود را مرور کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار