در پایگاه مطهره فارسان نقل شد؛

نماز جمعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است

نماز جمعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است
به مناسبت پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور،جلسه روشنگری در پایگاه مقاومت بسیج مطهره فارسان با هدف تبلیغ،ترغیب و تشویق قشرهای مختلف جامعه برای شرکت در نماز جمعه برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۱۶۶۰۹
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مطهره بیان کرد: در دین اسلام به نماز جمعه تاکید فراوانی شده است و خداوند در قرآن مؤمنان را به حضور در نماز جمعه دعوت فرموده است.

وی با اشاره بر فضیلت های نماز جمعه و آیات مربوطه اظهار کرد:پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم در روز جمعه در جمع نمازگزاران مشغول ایراد خطبه بودند و مردم در صفوف به هم پیوسته نماز مشغول گوش دادن به خطبه نماز جمعه بودند.در همین زمان کاروانی از تجار مدینه وارد شدند و اعلام ورود خود و جلب توجه مردم به سمت خود صدای طبل و دایره و سازهای طرب انگیز را در آوردند ، این صداها باعث شد عده ای از مردم صف های نماز را رها کنند و از جمع نمازگزاران پراکنده شوند و به جمع تجار و کالاهایشان پیوندند و تعدادی هم در مسجد باقی ماندند. در این زمان خداوند آیه 11 سوره مبارکه جمعه را نازل فرمودند: وإِذَا رَأَوْا تِجَارَةً أَوْ لَهْوًا انفَضُّوا إِلَیْهَا وَتَرَکُوکَ قَائِمًا قُلْ مَا عِندَ اللَّهِ خَیْرٌ مِّنَ اللَّهْوِ وَمِنَ التِّجَارَةِ وَاللَّهُ خَیْرُ الرَّازِقِینَ.و مردم چون تجارتی یا لهو و لعب ببینند به سوی آن می شتابند و تو را ترک می کنند، در حالیکه تو قائم ماندی. بگو که آنچه نزد خداست، برای شما خیلی بهتر است از لهو و لعب و تجارت ای دنیا، و خداوند بهترین روزی دهنده خلایق است.

فرمانده پایگاه مطهره در پایان تاکید کرد: نماز جمعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است به این دلیل که آیه ای درباره اهمیت آن نازل شده که در آن می فرماید به محض شنیدن اذان جمعه هر گونه کسب و کار و برنامه مزاحم را رها کنید و به سوی نماز جمعه بشتابید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار