خبرهای داغ:
در گفتگوی اختصاصی با بسیج عنوان شد؛

حادثه عاشورا در یک روز اتفاق افتاد، ولی پیام آن به گستره تاریخ امتداد دارد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: اگرچه حادثه عاشورا از یک روز صبح تا عصر به پایان رسید، اما فرهنگی را بنیان گذاشت، که به گستره تاریخ امتداد دارد.
کد خبر: ۹۶۱۶۷۳۴
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷

حادثه عاشورا در یک روز اتفاق افتاد، ولی پیام آن به گستره تاریخ امتداد دارد

حجت الاسلام عبدالرضا رستگار مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: اربعین در فرهنگ دینی ما جایگاه ویژه‌ای دارد؛ خصوصا در رابطه با شهادت امام حسین که ۴۰ روز پس از شهادت وی این نامگذاری شکل گرفت.

او افزود: در حماسه حسینی ابتدا شهادت مطرح است و دیگری پیام این شهادت هست که اگرچه حادثه عاشورا از یک روز صبح تا عصر به پایان رسید، اما فرهنگی را بنیان گذاشت، که به گستره تاریخ امتداد دارد و آن فرهنگ همان پیام سیدالشهدا است.

حجت الاسلام رستگار اضافه کرد: پیام ابتدایی حماسه عاشورا می‌گوید که تمام هستی و عزیزترین کالا که جان‌مان است برای حفظ اسلام تقدیم شد و دیگران نیز باید همین کار را انجام دهند و دوم اینکه تا آخرین قطره خون در مقابل استکبار ایستادگی کردیم و از دیگران هم می‌خواهند چنین باشند.

او بیان کرد: برای تبلیغ این ۲ پیام حماسه عاشورا نیاز دارد که ما زینب وار پرچم تبیین را در دست بگیریم و در این حوزه جهادگر باشیم و لازمه آن هم این است که همه دور هم جمع شویم تا تاثیر بسزایی داشته باشد. بزرگداشت اربعین از جمله پیام رسان این ۲ پیغام قیام امام حسین است که حرکت‌های میلیونی در آن دنیا را تکان می‌دهد و تن مستکبرین را به لرزه در می‌آورد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه اربعین بستری برای رساندن پیام امام حسین برای مقابله با ظلم و ستم است، اظهار داشت: باید اربعین را باشکوه برگزار کنیم و امسال ویژگی خاصی دارد؛ پس از طوفان الاقصی است که توانست هیمنه امپراتوری غرب را فرو بریزد؛ با حمله ایران به اسرائیل و عملیات وعده صادق نیز جایگاه منطقه‌ای ایران در جهان مهم‌تر شد و از این منظر اربعین امسال مهم است.

جهان به شکلی وسیع در حال آشنایی با جریان حسینی است

او اضافه کرد: طی چند ماه اخیر رژیم صهیونیستی نزدیک به ۴۰ هزار نفر را در غزه به شهادت رساند و غزه تکرار حادثه عاشورا است و نباید به خاطر گرما کم بیاوریم. دوستان خود را همراه کنیم و تشویق کنیم تا در این راهپیمایی عظیم حسینی حضور یابند.

حجت الاسلام رستگار می‌گوید: میلیارد‌ها انسان در تمام دنیا به اربعین حسینی توجه دارند و مقام معظم رهبری فرمودند «می‌بینم جریانی به نام حسین بن علی در دنیا به راه افتاده، تا زمینه ساز ظهور حضرت حجت باشد».

به گفته او امام زمان نیز پس از ظهور، خود را از طریق امام حسین معرفی می‌نماید که لازم است تا آن زمان کل جهان با جریان حسینی آشنا شوند که البته دنیا به شکلی وسیع در حال آماده سازی برای دریافت این پیام است.

حجت الاسلام رستگار در زمینه اقدامات دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در رابطه با اربعین اظهار داشت: در ابتدا تلاش ما ارتقا معنویت، بصیرت و رساندن پیام عاشورا به همه است و ما در اربعین حسینی این ۳ موضوع را امسال بیشتر از سال‌های گذشته اجرا خواهیم کرد و در موضوع عقیدتی هم دوره‌هایی برگزار خواهیم کرد که استقبال بسیار خوبی از سوی پاسداران شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: خوزستان ۴۰۰ موکب در اربعین حسینی دارد و حوزه نمایندگی و بسیج طلاب، در موکبی تحت عنوان شهدای روحانیت در ۲ مرز چذابه و شلمچه نقش آفرینی می‌کنند و در خصوص اقدامات تبلیغاتی و محتوایی مانند چاپ بنر از روایات و حرف‌های بزرگان فعالیت می‌کنند.

او گفت: همچنین روابط عمومی ما در ثبت حوادث و خاطرات اربعین حسینی فعال است و در این زمینه مستند سازی می‌کنند.

حجت الاسلام رستگار در پایان یادآور شد: دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اعزام سخنرانان و مداحان و شعرا امسال را یک سال متفاوت خواهد کرد و خداوند از ما بپذیرد. این تلاش‌ها و این توفیق را به همه عنایت کند تا در این مسیر قدم برداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار