خبرهای داغ:
فرماندار فراشبند:

اولویت در توزیع اعتبارات مبتنی بر نیاز و مشکلات شهرستان می‌باشد

فرماندار فراشبند گفت: تقسیم اعتبارات بر اساس اولویت بندی مشکلات شهرستان انجام گردیده است.
کد خبر: ۹۶۱۷۲۷۵
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸

به گزارش فاطمه شعبانی خبرنگار افتخاری بسیج فارس از فراشبند، دکتر مجید وامق فرماندار شهرستان فراشبند در نخستین جلسه کمیته برنامه‌ریزی توزیع اعتبارات شهرستان فراشبند که با حضور مسؤلین شهرستان، دکتر محمد مهدی فرودین نمایند مجلس شورای اسلامی و فائضی کارشناس معین شهرستان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سالن شهید سلیمانی فرمانداری فراشبند برگزار گردید، اظهار داشت: نحوه مواجهه با مشکلات به چهار روش قابل تقسیم است که می‌توان به، روش چاره‌ای نکردن اشاره کرد، این نوع روش مدیریت، همان مدیریت سرایداری است. یعنی سازمان مشکلات عدیده‌ای دارد و ما به آن نمی‌پردازیم و با همان وضع موجود ادامه می‌دهیم که این روش باعث پسرفت سازمان و ایجاد مشکلات دیگری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روش دیگری هم هست، گفت: روش چاره‌ای نسبی؛ این روش همان روش مداوایی یا مسکنی است یعنی سازمان یا شهر هزار و یک مشکل دارد و مدیر به جای آنکه به مشکلات اساسی و رفع آن بپردازد به مسائل حاشیه‌ای و غیر ضروری توجه می‌کند.

این مقام مسئول در تشریح روش چاره‌ای بهینه تصریح کرد: در این روش می توان به روش مدیریت علمی، کمی و مهندسی با بهره‌گیری از علم مدیریت، علوم کمی، فنی و مهندسی مشکلات را حل کرد. وقتی که منابع ما محدود است، ناچاراً باید برویم سراغ مدیریت بهینه و از طریق ظرفیت‌های موجود در سازمان مشکلات را حل کنیم.

دکتر وامق ادامه داد: تمام نمادهای رشد و پیشرفت که در کشورهای پیشرفته می‌بینیم پیشرفت در بخش بهینه‌سازی است و از منابع در هر عرصه‌ای استفاده می‌شود.

فرماندار شهرستان فراشبند در ادامه به روش چاره‌ای اساسی اشاره کرد و افزود: گاهی ما در یک شرایطی قرار داریم که ناچاریم تصمیم گیری بنیادی و اساسی بگیریم؛ یعنی تغییرات بنیادی ایجاد کنیم؛ یعنی تحول ایجاد کردن که این روش همان مدیریت تحولی و انقلابی و تغییر در ساختارها ایجاد کردن است.

 دکتر وامق گفت: امسال در کمیته برنامه‌ریزی تلاش کرده‌ایم که با نگاه و رویکرد تلفیقی از دو روش بنیادی و بهینه در مدیریت اجرایی شهرستان بودجه را متناسب با مشکلات و معضلات تقسیم کنیم و عدالت در اختصاص بودجه و اعتبار به ادارات و بخش‌ها ساری و جاری شود.  

وی تصریح کرد: با توجه به مشکل آب شرب و همچنین برق شهرستان و بنیاد مسکن و اداره راهداری و آموزش و پرورش و بهداشت و درمان منابع طبیعی (آبخیزداری) و جهاد کشاورزی مراکز فرهنگی و مذهبی به ترتیب اولویت و با احصاء مشکلات تا سایر ادارات و مجموعه‌های شهری در راستای خدمت رسانی به شهروندان، بودجه اختصاص داده شده است که امیدواریم با این تصمیم گیری سال آینده شاهد تحولات خوبی در حوزه شهری و روستایی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار