خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

روایت بانوی حافظ قرآن صالح‌آبادی از آموزش قرآن تا خادمی امام رضا (ع)

همدان-بانوی صالح آبادی فعال قرآنی گفت: به اعتبار و آبروی امام رضا(ع) و کمک خیرین، در کنار فعالیت قرآنی توفیق خدمت به عنوان خادم افتخاری امام رضا (ع) را در قسمت اطعام دارد.
کد خبر: ۹۶۱۷۲۹۳
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲
روایت بانوی حافظ قرآن صالح‌آبادی از آموزش قرآن تا خادمی امام رضا (ع)

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مریم کوچکخانی، بانوی فعال قرآنی اهل صالح آباد از توابع شهرستان بهار؛ حافظ۲۶جزء قرآن کریم است با خبرنگار خبرگزاری بسیج از علاقه خود به  یادگیری آموزه‌های اخلاقی قرآن و لذت شیرین آموزش قرآن به نوجوانان و جوانان می‌گوید.

بانوی فعال قرآنی اهل صالح آباد درگفتگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: در نوجوانی علاقه زیادی به تفسیر قرآن داشتم و مشوق اصلی بنده مادرم و یکی از دوستانم بود که با تشویق‌های آنان در سال ۸۶ رسماً کلاس قرآن روخوانی و روانخوانی را آغاز کردم و با توجه به نبود کلاس‌های تخصصی در صالح‌آباد، مجبور بودیم به همدان برویم.

مریم کوچکخانی افزود: بعد از مدتی با دیدن علاقه دوستان و اطرافیان به آموزش قرآن و بهره بردن همه علاقمندان از آموزه‌های اخلاقی قرآن با همراهی و پشتیبانی خانواده و دوستان درخواست مربی از مؤسسه‌ خورشید بی‌نشان همدان دادیم و این موسسه با قبول این تقاضا؛ ما را یاری کردند و انباری مدرسه «شهید معلم» به کلاس آموزش قرآن تبدیل شد و با ۴۰ نفر از قرآن آموزان این مسیر برای آموزش همگان هموار شد که بنده از همان زمان به یادگیری و حفظ قرآن پرداختم.

وی تصریح کرد: این آموزش‌هایی ابتدایی ادامه داشت تا اینکه  به طور رسمی حفظ را از سال ۸۹ شروع کردم و در سال ۹۳ در استان اصفهان در مسابقه تفسیر تربیتی «احسن الحدیث به بیان استاد دکتر محمدعلی انصاری» رتبه برتر را کسب کردم و در دوره‌های تدبر مشهد و قم نیز شرکت کردم.

بانوی فعال قرآنی افزود: از سال ۹۴ تخصصی وارد عرصه حفظ قرآن شدم و از سال ۹۷ به عنوان مربی حفظ و تفسیر قرآن در پایگاه بسیج فعالیت دارم هم‌اکنون که در پایگاه بسیج و مشغول تدریس کلاس حفظ هستم در کنار آن با بچه‌ها به‌عنوان مشاور هم کار می‌کنم و این سعادت را داشتم که بیشتر از 30 شاگرد در عرصه حفظ تربیت کنم که با حمایت‌های خانواده موفق شدم در سال ۱۴۰۲رتبه سوم در رشته ۲۰جزء را در شهر بهار کسب کنم.

وی بیان کرد: تاکنون با الطاف الهی موفق به حفظ ۲۶جزء قرآن کریم شده‌ام و سعی دارم به فضل خداوند حافظ کل قرآن شوم و اگر زمانی به عقب برگردم و کنار هر شغلی باشم قرآن و تفسیر را کنار نمی‌گذارم و تقاضایی از مسئولین شهر دارم که بیشتر به قرآن اهمیت دهند تا جوانان با این کتاب آسمانی آشنا شوند، که اگر مسئولین به آن اهمیت بدهند جوان‌های زیادی در این عرصه فعالیت خواهند کرد.

کوچکخانی گفت: بنده ۷سال توفیق خدمت به عنوان خادم افتخاری امام رضا (ع) را دارم و به اعتبار و آبروی امام رضا(ع) به کمک خیرین در کنار فعالیت قرآنی در قسمت اطعام برای کمک به نیازمندان شهر صالح آباد فعالیت می‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار